Jasno
Bratislava
Klement
23.11.2024
Právnik radí. Ak predajca nestihne reklamáciu, vráti peniaze!
Zdielať na

Právnik radí. Ak predajca nestihne reklamáciu, vráti peniaze!

BANSKÁ BYSTRICA / Ak predajca nedodrží termín reklamácie, je povinný vrátiť vám peniaze za tovar. Je jedno, či je v hodnote 30 alebo 300 eur. Napriek tomu sa niektorí predajcovia snažia vráteniu peňazí vyhnúť.

Predajca sa napriek lehote neozval

S jedným takým predajcom má problém aj divák z Banskej Bystrice. Keďže bol Tomášov fotoaparát ešte v záruke, reklamoval ho u predajcu. Ten sa napriek zákonnej 30-dňovej lehote neozval.

"Tak na 32. deň som sa išiel informovať, čo sa s foťákom deje. Pán za pultom mi povedal, že reklamáciu nestihli do 30 dní, tak mi vrátia peniaze. Podpísal som papiere, prevzal peniaze a odišiel domov," píše Tomáš.

Na druhý deň ráno, dostal Tomáš z predajne e-mail, že reklamácia je zamietnutá a má si fotoaparát prevziať na predajni. Preto teraz nevie, že či má peniaze vrátiť a zobrať si naspäť neopravený fotoaparát. "V tomto prípade, keďže boli klientovi vrátené peniaze, došlo k zrušeniu zmluvy a všetky následné kroky, ktoré od neho predajňa požaduje, čiže vrátiť peniaze a teda prevziať si fotoaparát sú zbytočné," hovorí advokátka Bronislava Pavelková.

Nedodržali lehotu, zanikla kúpno-predajná zmluva

Kúpno-predajná zmluva totiž zanikla v momente, keď nedodržali 30-dňovú lehotu na opravu, informovali o tom Tomáša a vrátili mu peniaze. "Zánik zmluvy môže nastať len raz, preto všetky ich ďalšie nároky z tejto zmluvy vyplývajúce museli riešiť inak a nie odvolávať sa na zmluvu, ktorá jednoducho právnou skutočnosťou - právny úkon odstúpenia účastníkov zanikla," dodala Pavelková. 

Staňte sa fanúšikom rubriky Právna televízna poradňa KRIMI na Facebooku.

Téme sa venuje reportér Juraj Hajdin. INFORMÁCIE ONLINE TU.

TV JOJ

Súvisiace články

Najčítanejšie správy