Právnik radí. Ak predajca nestihne reklamáciu, vráti peniaze!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BANSKÁ BYSTRICA / Ak predajca nedodrží termín reklamácie, je povinný vrátiť vám peniaze za tovar. Je jedno, či je v hodnote 30 alebo 300 eur. Napriek tomu sa niektorí predajcovia snažia vráteniu peňazí vyhnúť.
Predajca sa napriek lehote neozval
S jedným takým predajcom má problém aj divák z Banskej Bystrice. Keďže bol Tomášov fotoaparát ešte v záruke, reklamoval ho u predajcu. Ten sa napriek zákonnej 30-dňovej lehote neozval.
"Tak na 32. deň som sa išiel informovať, čo sa s foťákom deje. Pán za pultom mi povedal, že reklamáciu nestihli do 30 dní, tak mi vrátia peniaze. Podpísal som papiere, prevzal peniaze a odišiel domov," píše Tomáš.
Na druhý deň ráno, dostal Tomáš z predajne e-mail, že reklamácia je zamietnutá a má si fotoaparát prevziať na predajni. Preto teraz nevie, že či má peniaze vrátiť a zobrať si naspäť neopravený fotoaparát. "V tomto prípade, keďže boli klientovi vrátené peniaze, došlo k zrušeniu zmluvy a všetky následné kroky, ktoré od neho predajňa požaduje, čiže vrátiť peniaze a teda prevziať si fotoaparát sú zbytočné," hovorí advokátka Bronislava Pavelková.
Nedodržali lehotu, zanikla kúpno-predajná zmluva
Kúpno-predajná zmluva totiž zanikla v momente, keď nedodržali 30-dňovú lehotu na opravu, informovali o tom Tomáša a vrátili mu peniaze. "Zánik zmluvy môže nastať len raz, preto všetky ich ďalšie nároky z tejto zmluvy vyplývajúce museli riešiť inak a nie odvolávať sa na zmluvu, ktorá jednoducho právnou skutočnosťou - právny úkon odstúpenia účastníkov zanikla," dodala Pavelková.
Staňte sa fanúšikom rubriky Právna televízna poradňa KRIMI na Facebooku.
Téme sa venuje reportér Juraj Hajdin. INFORMÁCIE ONLINE TU.
TV JOJ