Právnik radí. Neprišiel vám tovar? Máte nárok na náhradu škody
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
PÁRNICA / Jozef z Párnice sa chcel luxusne kúpať s bublinkami vo vani, tak si objednal vírivku. Zaplatil a do dnešného dňa ju nedostal. Viete ako máte postupovať ak nedostane tovar alebo chcete aby vám vrátili peniaze?
Majú mať interné problémy
"Už som im písal, že to podám na súd, no nič sa nedeje. Stále sa len vyhovárajú, že majú interné problémy," píše Jozef. Pri kúpe tovaru cez internet treba v prvom rade dôkladne preskúmať, či vôbec došlo k uzavretiu kúpno - predajnej zmluvy a za akých podmienok ten internetový obchod funguje. Aké s ním majú skúsenosti ďalší ľudia.
"Pokiaľ došlo k uzavretiu kúpno - predajnej zmluvy, potom divák najprv pre nedodanie tovaru od zmluvy odstúpi a potom môže žiadať o zaplatenie alebo vrátenie kúpnej ceny. Ak by vôbec nedošlo k uzavretiu kúpnej zmluvy a on zaslal 440 eur na účet predávajúceho, v takomto prípade nech žiada o vydanie bezdôvodného obohatenia," hovorí advokátka Bronislava Pavelková.
Právo na náhradu škody
Pre oba dôvody, ktoré neboli vykonané, bude Jozef žiadať späť 440 eur. Okrem sumy ktorú zaplatil, má právo aj na náhradu škody, ak mu nejaká vznikla. "Ak by sa dal zastúpiť právnikom, tak aj na náhradu trov právneho zástupcu," dodáva Pavelková.
Aby ste sa vyhli zbytočným problémom, vždy si pred kúpou tovaru preverte predajcu. Ako dlho funguje a či sú s ním zákazníci spokojní. Na internete nie je problém si nájsť odpovede na tieto dva podstatné body.