Jasno
Bratislava
Drahomíra, Sára, Mário
19.1.2025
Keď kosačka za 229 eur zdražie o dvesto eur...
Zdielať na

Keď kosačka za 229 eur zdražie o dvesto eur...

ŠTÚROVO / Nákup cez internet je dnes celkom bežná vec. Ceny sú nižšie a nemusíte behať po obchodoch. Poviete si bezstarostný nákup, ale až do momentu, kým vás po čase nebude kontaktovať predajca s tým, že mu máte doplatiť paniaze za tovar.

Angelika si cez internet kúpila kosačku za 229 eur. Od kuriéra prebrala balík a viac neriešila. Po dlhšej dobe ju kontaktoval predajca, že kosačka, ktorú jej poslal stojí štyristo eur a nech mu doplatí rozdiel.

"Opýtala som sa ich, že kde boli celý ten čas? Povedali mi, že to až teraz zbadali. Tvrdia mi, že chybu som spravila ja, lebo som si neprekontrolovala model a výrobne číslo. Ja si myslím, že pochybil ten kto ju poslal, ten ktorý mal podľa objednávky naložiť tovar," obrátila sa na Právnu televíznu poradňu Angelika.

Iný tovar

Ak zákazník dostane iný tovar, než si skutočne objednal, je rozhodujúce aj to, či o tom vie. Rozhodujúce je ďalej aj to, do akej miery je klient zodpovedný za prípadný vznik škody.

"Každopádne v tom primárnom právnom vzťahu majú oni právo na kosačku, ktorú si objednali a predávajúci tej kosačky má právo od nich žiadať len 229 eur. Riešenie, že teraz od nich požaduje doplatiť tých 180 eur za drahšiu kosačku, ktorú im svojvoľne poslal zákon nepozná,"
uviedla advokátka Bronislava Pavelková.



Z hľadiska občianskeho práva by Angelika mala vrátiť kosačku, ktorú im predajca omylom poslal, lebo si objednali iný typ. A on im pošle presne tú, ktorú si objednali. Ak ju už nemá v ponuke, tak by im mal vrátiť peniaze.

"Náhradu za škodu spôsobenú bude hradiť ten, kto zámenu spôsobil. Pri posudzovaní miery spoluzavinenia môže hrať úlohu aj faktor, že tí kupujúci mohli alebo nemohli zistiť pri rozbalení balíka, že tá kosačka je iná," dodala Pavelková.

Právo odstúpiť od zmluvy

Ak to Angelika nemala možnosť zistiť, má právo odstúpiť od zmluvy, lebo nedostala tovar, ktorý si objednala. Má právo na náhradu škody, voči tomu, kto toto všetko spôsobil. "Ak to bol zamestnanec predávajúceho, nezodpovedá on ale zamestnávateľ, čiže predávajúci," uviedla Pavelková.

Zamestnávateľ vrámci pracovného práva voči svojmu zamestnancovi vyvodiť pracovno právne následky.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy