Zuzana si kúpila sprchový kút. Neprišiel v správnej farbe a poškodený
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Diváčka z Bratislavy si kúpila vysnívaný sprchový box. Všetko bolo v poriadku až do momentu, kým jej ho nenainštalovali. Namiesto ospravedlnenia, od nej požadujú ďalšie poplatky.
Farba sprchového kútu bola iná než si Zuzana objednala. To by ešte zvládla. Problém bol v skle, to bolo chybné. Zavolala si dodávateľa, ktorý mal vymeniť chybné sklo. Ten zistil, že je problém v zlej montáži celého systému. Z trysiek tiekla voda, obloženie netesnilo.
Peniaze za montáž
"Išla som ho reklamovať u predajcu. Chcela som, aby mi vrátili peniaze za prvú prácu a správne mi to namontuje druhá firma. Oni však chceli za to, že mi poslali inú farbu doplatok takmer 170 eur a mám im zaplatiť opäť za montáž," píše v maili Zuzana.
Zuzana nesúhlasila a trvala na vrátení peňazí. Súhlasili za podmienok, že im prinesie celý box demontovaný a v pôvodnom obale. Na to však nemajú právo. "Pretože pokiaľ kupujúci dodržal jeho podmienky pre poskytnutie záruky a objednal si na namontovanie sprchového boxu firmu, ktorú mu predávajúci odporučil, ide vlastne o zodpovednosť zo záruky a vzájomné vzťahy medzi firmou, ktorá montovala sprchový kút a medzi predávajúcim rieši potom obchodný zákonník," tvrdí právnička Bronislava Pavelková.
Pôvodné obaly
Akékoľvek chyby na tovare, v tomto prípade sprchovom kúte musí zákazník reklamovať u predávajúceho a to aj chyby, ktoré vyplývajú z montáže. Preto nemajú právo od nej žiadať zaplatiť opätovnú montáž.
To, že tá predchádzajúca bola nesprávne vykonaná nie je jej problém. A pokiaľ ide o pôvodné obaly. "Tak tejto otázke sa už venovala judikatúra a neexistencia obalu nemôže mať vplyv na platnosť alebo neplatnosť záruky," tvrdí Pavelková.