Pozor na falošné stránky o tipovaní! Ľudia naleteli podvodníkom
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Špekulanti si zarábajú pochybným spôsobom podnikania, ktoré je založené na tipovaní výsledkov športových zápasov. Podvodníkom s falošnými tipmi naleteli mnohí užívatelia sociálnych sietí.
Na začiatku boli kontá na sociálnej sieti. Zaujímavý dizajn, k tomu fotografie či videá, obrázky s výhernými tiketmi a zarobenými peniazmi. Problémom je, že ide iba o virtuálnu realitu. Predaj zaručených tipov je pochybný a prípadné výhry sú skôr dielom náhody.
"Napísal som a dohodli sme sa, že pošlem 250 eur. Poslali mi nevýherný tip. Potom som im napísal, ale zablokovali ma," hovorí poškodený Martin.
Je len jedným z podvedených, ktorí doplatili na chuť zarobiť na tipovaní. To, že výherné tipy, ktoré podvodníci prezentujú na webe, sú v skutočnosti iba grafickým výtvorom, potvrdil aj hovorca jednej z najväčších stávkových kancelárií na Slovensku. "Apelujeme na našich zákazníkov, aby podobným pochybným a evidentne podvodným výzvam a ponukám nepodliehali," vystríha hovorca stávkovej kancelárie.
Umelo vytvorená dôveryhodnosť
V súčasnosti existujú viaceré partie špekulantov, ktoré si na sociálnych sieťach zriadili stránky. Pozitívnymi komentármi sa snažia nalákať ziskuchtivých hráčov. Darí sa im to. "Sú to často podvodné účty, majú tisíc "lajkov", ale žiadne komentáre. Je to umelo vytvorená dôveryhodnosť," potvrdzuje profesionálny tipér. Podľa neho kazia takýto amatéri kredit skutočných odborníkov.
O probléme už vie aj polícia, ale zatiaľ nevedno, či jej vyšetrovanie niekam povedie. "Majú to dobre vymyslené, lebo 250 eur je iba priestupok," hvoorí Martin.
Cez sociálne siete údajne vznikajú stále nové skupiny a počet podvedených narastá. Scenár je pritom úplne rovnaký. Relatívne mladé profily s fotkami veľkých súm peňazí, k tomu fiktívne tikety, mnoho "lajkov" a výhradne pozitívne komentáre. Negatívne reakcie či žiadosť o vrátenie peňazí nemajú dlhú životnosť.