Daniela má problém ukončiť zmluvu s poskytovateľom internetu
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
TOPOĽČANY / Diváčke z Topoľčian robí starosti zmluva s poskytovateľom internetu. Aký je rozdiel medzi viazanosťou a výpovednou lehotou?
Daniela má zmluvu so spoločnosťou, ktorá ponúka v meste internet. Fungovať by mali bez viazanosti a zbytočných papierovačiek. Podľa nej je však problém ukončiť s touto firmou poskytovanie služby.
"Ja som im poslala výpoveď, ale oni mi naďalej poskytujú internet ďalšie tri mesiace. Odôvodnili to tým, že aj keď nemám s nimi žiadnu zmluvu, podpísala som objednávku a to znamená, že aj keď už nebudete od nich chcieť internet, majú právo na trojmesačnú výpovednú lehotu," popisuje Daniela.
Neprijateľné podmienky
Pri podobných situáciach treba rozlišovať, či ide o vznik zmluvy podľa občianskeho alebo obchodného zákonníka. V zásade by mala byť uzatvorená zmluva podľa občianskeho zákonníka.
V každom prípade nemusí byť písomná a podpísanie objednávky môže znamenať, že účastníci zmluvu uzavreli. Ak zároveň firma na tejto objednávke mala uvedené, že výpovedná lehota je trojmesačná, divák sa bude veľmi ťažko brániť tomu, že nevedel, nečítal a podobne.
Žaloba by ešte mohla obstáť na neprijateľných podmienkach. Napríklad, že na zmluve boli veľmi malé písmo alebo mala príliš veľa strán apod.Ak však bolo všetko v poriadku, tak objednávka bola ponukou, ktorú svojím podpisom akceptovala. A tak uzavrela zmluvu a potom musí platiť trojmesačná výpovedná lehota.
Musíte rátať s výpovednou lehotou
"Zároveň treba rozlišovať bez viazanosti a trojmesačnú výpovednú lehotu. Bez viazanosti znamená, že sa nezaväzuje na žiadne konkrétne obdobie," hovorí právnička Bronislava Paveleková.
Takáto zmluva s viazanosťou sa nemôže kedykoľvek vypovedať. Bežnú zmluvu môžete zrušiť, ale väčšinou v niektorých prípadoch musíte rátať s výpovednou lehotou.