Skoro jasno
Bratislava
Cecília
22.11.2024
Adam chcel reklamovať tablet, narazil na problém
Zdielať na

Adam chcel reklamovať tablet, narazil na problém

BRATISLAVA / Na Slovensku sa ešte stále nájdu obchodníci, ktorí uprednostňujú biznis pred klientom. Pre nich neplatí heslo: Náš zákazník, náš pán. A preto sa stále objavujú problémy pri reklamácii.

Adam si v lete kúpil tablet. Praktická vecička, ale len pokiaľ vám funguje. Koncom roka mu prestal fungovať. Keďže ho mal v dvojročnej záruke, vybral sa ho reklamovať do obchodného domu, kde ho kúpil.

Rovnaká chyba

"Prestala mi fungovať obrazovka. Predajca mi ho najprv odmietol prijať. Po troch týždňoch sa mi ozvali, vraj mi ho opravia, ale na moje náklady. Opravu som odmietol, lebo som si vedomý, že poškodenie nebola moja chyba. Keď som si bol tablet prevziať, medzi reklamovanými výrobkami mali minimálne ďalšie štyri kusy od toho istého výrobcu s rovnakou chybou," píše v pošte Adam.

Aj tento fakt utvrdil Adama v tom, že tablet je chybný od výroby. Reklamačný poriadok a spôsob, akým sa vybavujú reklamácie, sú jednoznačne dané zákonom a nemôže si ich predajca svojvoľne meniť.

Oslovte SOI

"Môže len poskytnúť väčšie garancie, ako poskytuje zákon. Preto urobil divák chybu, keď išiel na pokyn predávajúceho zobrať tablet z reklamačného konania. Keď nesúhlasil s ich záverom, že opravia tablet na vlastné náklady, mal na to právo, pretože takýto spôsob riešenia reklamácie v zásade neexistuje," tvrdí právnička Bronislava Pavelková.

Teraz bude musieť dať odborným posudkom vyhodnotiť, čo spôsobilo chybu v záručnej dobe a na základe toho potom napríklad uplatniť nárok na súde. Súd s najväčšou pravdepodobnosťou vyhrá. A náklady na posudok mu budú preplatené. Riešením je tiež osloviť Slovenskú obchodnú inšpekciu.

"Aby prekontrolovala, či bolo s reklamáciou u predajcu naložené spôsobom, ktorý je v súlade so zákonom. Takže tieto dva kroky by som ako prvé odporúčala. Jednak líniu SOI a jednak potom dať urobiť posudok. Prípadne sa spojiť s ostatnými poškodenými a podať spoločnú žalobu vo veci náhrady škody alebo zodpovednosti za vady," dodáva právnička.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy