Žena si kúpila nekvalitné potraviny, môže ich reklamovať
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Elektronika, autá, alebo napríklad nábytok. Na to všetko u nás platí záruka. Do právnej televíznej poradne napísala žena, ktorá si kúpila nekvalitné potraviny a zistila to až doma.
"Na trhu som si kúpila zemiaky. Keďže boli zabalené v sieťke, nemala som možnosť si ich dôkladne prezrieť. Keď som ich doma rozbalila a začala čistiť, skoro ma porazilo. Boli hnusné," píše sa v správe od zákazníčky.
Odstúpenie od zmluvy
Pokiaľ niekto kúpi zemiaky, gaštany alebo iné potraviny, ktoré nie sú vyhovujúcej kvality, tak má možnosť ich reklamovať. "Vrátiť predávajúcemu s tým, že kvalita potravín nie je dostatočná a žiada výmenu tovaru alebo odstúpenie od zmluvy, pokiaľ mu nie sú schopní tovar za adekvátny vymeniť a odstúpenie od zmluvy znamená, že mu vrátia finančné prostriedky," informuje právnička Bronislava Pavelková.
Samozrejme, že nemôžete priniesť predajcovi len polovicu tovaru s tým, že polovicu ste už zjedli.
Doklad o kúpe
Treba zabaliť podľa možností do pôvodného obalu celý tovar, napríklad aj so šupkami. Samozrejme nezabudnite na doklad o kúpe - bloček. Všetko zoberte k predajcovi s tým, že tovar nemá vyhovujúcu kvalitu.
"Táto zodpovednosť sa vzťahuje na všetkých predávajúcich potravín, takže nezaťažuje len takzvaných kamenných predajcov. A samozrejme vždy je ešte SOI, hygiena, ktoré majú oprávnenia kontrolovať kvalitu predávaných potravín," dodáva Pavelková.
Okrem týchto inštitúcii môžete predajcovi, v prípade, že vám nebude chcieť uznať reklamáciu, pohroziť aj živnostenským úradom. Právo na reklamáciu potravín máte aj v prípade kúpy tovaru v automate.