Dráma na severnej D1, vrtuľník núdzovo pristál na diaľnici
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
POPRAD / Pre nepriaznivé počasie musel núdzovo pristáť vrtuľník. Pilot to mal o to náročnejšie, že pre husté sneženie a silný vietor musel pristáť na netypickom mieste - na diaľničnom odpočívadle.
Vrtuľník značky Agusta A109 patrí súkromnej spoločnosti. Podobný typ využíva napríklad aj letecká záchranná služba. V tomto prípade mal pilot súkromného prepravcu podľa informácií televízie JOJ okolo 9 hodiny večer namierené na Popradské letisko, kde mal vyzdvihnúť klientov.
Z letovej veže ale dostal pokyn, že sa nedá na letisku, pre husté sneženie a silný vietor, pristáť. Namieril si to preto na najbližšie možné miesto. Pilot sa v tomto prípade rozhodol s jeden a pol tonovým strojom pristáť na minimálnej ploche - na diaľničnom odpočívadle Štrba.
Manéver bol o to komplikovanejší, že pilot musel pristáť v blízkosti stĺpov verejného osvetlenia.
Bez obmedzenia
Nakoniec sa mu to aj podarilo, a to len pár metrov od zaparkovaných kamiónov. Takto odparkovaný vrtuľník tam musel počkať až kým sa počasie nezlepší.
"Doprava na diaľnici nebola obmedzená. Vrtuľník odletel vo štvrtok ráno pred pol siedmou," povedala hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Podobný prípad núdzového pristátia sa stal aj pred niekoľkými rokmi. V roku 2008 mal pri Považskej Bystrici kolíziu ťažký vojenský vrtuľník Mi 24, ktorý sprevádzal prevoz prvých euro mincí do pobočky národnej banky. Aj v tomto prípade hovorili odborníci o správnej reakcii pilota. Hoci vtedy neúradovalo počasie ale technická porucha pôvodom sovietskeho stroja.
Téme sa venujú redaktori Zuzana Pojedincová a Ján Baček: