Kúpili ste nekvalitý tovar? Takto postupujte pri reklamácii
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ZVOLEN / Martin zo Zvolena si kúpil plávajúcu podlahu. Pri inštalácii zistil, že parkety sú chybné, ale v obchode mu nechcú uznať reklamáciu. Právnička radí, ako postupovať pri reklamácii nekvalitného tovaru.
Martin pri montáži plávajúcej podlahy zistil, že parkety sú chybné. Nie funkčne, ale esteticky.
"Boli sme to reklamovať a povedali nám, že máme doniesť podlahu naspäť a vymenia nám len celé kusy. To aj urobili. Pri výmene tvrdili, že všetko skontrolovali, napriek tomu som doma zistil, že sú tam rovnaké chyby. Nechcú mi reklamáciu opäť uznať ani vymeniť tie, ktoré som už zrezal," opisuje problém Martin.
Je zrejmé, že ide o výrobok nižšej kvality a nie je to drobná estetická chyba. Preto má právo na výmenu všetkých parkiet.
"V súlade s kvalitatívnym štandardom na ktorom sa dohodol. Ak má v zmluve - alebo zaplatil za parkety prvej triedy, tak tieto parkety prvú triedu musia spĺňať. Takže by som mu odporúčala ju nepokládkovať, opäť parkety vrátiť," vysvetľuje advokátka Bronislava Pavelková.
Nebude to také ľahké...
Ak budú vymenené parkety opäť chybné, tak potom prichádza do úvahy aj prípadné odstúpenie od zmluvy. Predajcovi by vrátil parkety a on by mu vyplatiť primeranú sumu.
"Položené by mohli byť problém. Pretože to je vec, ktorá sa dá voľným okom zistiť už pred položením. Takže v podstate parkety vybrať a reklamovať. Už položenie môže do určitej miery ovplyvniť hodnotu toho, čo by dostal späť v prípade, ak by došlo k odstúpeniu od zmluvy," pokračuje advokátka.
Bez bloku to nepôjde
Pri kúpe akéhokoľvek tovaru platí: V prvom rade si vždy odložte doklad o kúpe tovaru a uchovajte ho počas celého obdobia možnej reklamácie.
Pokiaľ je to možné, skontrolujte si tovar, ak je to možné ešte v predajni.
V prípade, že nájdete chybu alebo poškodenie v čo najkratšom čase tovar reklamujte. Nesnažte sa ho opraviť alebo upraviť.
Nenechajte sa odbiť, pretože pokiaľ chcete, aby platilo "náš zákazník, náš pán", musíte sa naučiť brániť.
Pozrite si reportáž: