Jasno
Bratislava
Cecília
22.11.2024
Na pohotovosti v Žiline odmietli ošetriť pacienta bez kartičky, musel si zaplatiť
Zdielať na

Na pohotovosti v Žiline odmietli ošetriť pacienta bez kartičky, musel si zaplatiť

ŽILINA / Martin z okresu Žilina musel zaplatiť za ošetrenie na urgentnom príjme v tamojšej nemocnici. Nemal pri sebe kartičku poistenca. Predložil teda elektronickú kartu z Rakúska, kde pracuje. Lenže to nestačilo.

Keď sa Martin vrátil zo služobnej cesty, cítil sa zle. Všetko ho bolelo a mal 40 stupňové horúčky. To ho prinútilo vyhľadať lekársku pomoc. "Už som omdlieval," hovorí.

Martin upozornil zdravotníkov na to, že po úraze prišiel o slezinu. Na urgentnom príjme priznal, že stratil kartičku poistenca.

Podľa jeho slov dostal dve možnosti - buď si pohľadá stratený slovenský preukaz alebo si hneď v hotovosti zaplatí všetky vyšetrenia. Išiel teda do bankomatu. "Už som odpadával," priznáva.

Nesplnil si povinnosť?

"Je mi ľúto, že on to vníma takto negatívne, ale v prvom rade si on nesplnil svoju povinnosť preukázať sa platným preukazom poistenca," vyhlásil riaditeľ fakultnej nemocnice s poliklinikou v Žiline Pavol Drugaj.

Príslušná zdravotná poisťovňa má ale opačný názor. "V tomto prípade má náš poistenec na základe európskeho formuláru 106 takzvanú zverenú zdravotnú starostlivosť v mieste bydliska v plnom rozsahu, to znamená, že nemal za poskytnutú zdravotnú starostlivosť platiť v hotovosti," vysvetľuje hovorkyňa poisťovne Judita Smatanová.

Peniaze späť?

Mladý muž zrejme dostane naspäť 66 eur, ktoré zaplatil v nemocnici. Už našiel aj stratenú kartičku.

Pozrite si reportáž:

Súvisiace články

Najčítanejšie správy