Na pohotovosti v Žiline odmietli ošetriť pacienta bez kartičky, musel si zaplatiť
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ŽILINA / Martin z okresu Žilina musel zaplatiť za ošetrenie na urgentnom príjme v tamojšej nemocnici. Nemal pri sebe kartičku poistenca. Predložil teda elektronickú kartu z Rakúska, kde pracuje. Lenže to nestačilo.
Keď sa Martin vrátil zo služobnej cesty, cítil sa zle. Všetko ho bolelo a mal 40 stupňové horúčky. To ho prinútilo vyhľadať lekársku pomoc. "Už som omdlieval," hovorí.
Martin upozornil zdravotníkov na to, že po úraze prišiel o slezinu. Na urgentnom príjme priznal, že stratil kartičku poistenca.
Podľa jeho slov dostal dve možnosti - buď si pohľadá stratený slovenský preukaz alebo si hneď v hotovosti zaplatí všetky vyšetrenia. Išiel teda do bankomatu. "Už som odpadával," priznáva.
Nesplnil si povinnosť?
"Je mi ľúto, že on to vníma takto negatívne, ale v prvom rade si on nesplnil svoju povinnosť preukázať sa platným preukazom poistenca," vyhlásil riaditeľ fakultnej nemocnice s poliklinikou v Žiline Pavol Drugaj.
Príslušná zdravotná poisťovňa má ale opačný názor. "V tomto prípade má náš poistenec na základe európskeho formuláru 106 takzvanú zverenú zdravotnú starostlivosť v mieste bydliska v plnom rozsahu, to znamená, že nemal za poskytnutú zdravotnú starostlivosť platiť v hotovosti," vysvetľuje hovorkyňa poisťovne Judita Smatanová.
Peniaze späť?
Mladý muž zrejme dostane naspäť 66 eur, ktoré zaplatil v nemocnici. Už našiel aj stratenú kartičku.
Pozrite si reportáž: