Vodička sa zasekla na priecestí medzi závorami, utiekla z auta
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
PARTIZÁNSKE/BRATISLAVA / Vodička z Partizánskeho mala obrovské šťastie. Zastavila s autom na priecestí, o pár sekúnd sa zatvorili závory a ona zostala zakliesnená. Keď zbadala prichádzajúci vlak, okamžite z auta utiekla. Rušňovodič nedokázal zrážke s autom zabrániť.
"Štyridsaťšesťročná vodička sa dostatočne nepresvedčila, či môže bezpečne prejsť cez železničné priecestie, vošla do koľajiska," uviedla policajná hovorkyňa Elena Antalová.
Signalizácia fungovala
Za traťou, kde sa nehoda stala, je svetelná križovatka. Na nej zastvietila červená. Autá idúce pred 46-ročnou vodičkou zastavili. Mária zostala na koľajách. "V tom sa spustila svetelná signalizácia a závory," dodala policajná hovorkyňa.
"Počas obhliadky miesta nehody bolo potvrdené, že signalizácia bola v čase nehody plne funkčná," uviedla hovorkyňa Železníc Slovenskej republiky Martina Pavlíková.
34 sekúnd
Vodička mala presne 34 sekúnd na to, aby z koľají odišla. Keď zbadala vlak, podľa vlastných slov spanikárila. Rýchlo vybehla z auta a ušla. "Vozidlo odhodilo doľava mimo vozovku, pričom došlo aj k odtrhnutiu závory," dodala policajná hovorkyňa.
Pre nehodu meškali vlaky 173 minút. Jej príčina je síce v štádiu šetrenia, ale vinu pripíšu zrejme 46-ročnej vodičke. "Zákon o premávke na pozemných komunikáciách jednoznačne definuje, že vodička nemala vôbec vojsť na železničné priecestie, ak podmienky nedovoľovali, aby priecestie bezpečne opustila," dodala hovorkyňa železníc.
Pozrite si priloženú reportáž:
Problém so závorami
V obci Topoľnica (okres Galanta) majú problém so železničným priecestím.Vodiči musia pri prejazde priecestím dávať väčší pozor pre pokazené priecestie. Navyše rušňovodiči vo dne v noci pri jazde obcou trúbia. Na tomto mieste zomreli dvaja ľudia.
Závory nefungovali od nedele. Vodiči svojimi autami vchádzali na priecestie, aby sa presvedčili, či nejde vlak.
Trúbia vo dne aj v noci
Železnice o probléme vedeli a riešili ho. V deň poruchy dali na priecestia informatívnu tabuľu, ktorá upozorňovala vodičov na pokazené závory. Rušňovodiči od nedele pri prejazde obcou znížili rýchlosť na desať kilometrov za hodinu a trúbili.
"To je vlak za vlakom, rýchlik za rýchlikom, nákladný vlak za nákladným. Oni trúbia už celý deň, celú noc a keď príde domov človek z práce, nič iné nepočujete len trúbenie," hovorí obyvateľ obce Juraj.
Pozrite si reportáž Jána Bačeka: