Zmätok v tiesňových linkách. Kedy volať 112 a kedy 155?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Linka záchrany 112 známa v celej Európe funguje už niekoľko rokov aj na Slovensku. Je veľmi dôležitá najmä pre turistov, ktorí nepoznajú čísla záchranných zložiek. Slováci môžu stále volať aj na tradičné čísla záchranárov, kde nemusia informácie viackrát opakovať.
Opakovane sa podľa profesionálneho záchranára stáva, že ľudia, ku ktorým sú privolaní, sa hnevajú, že museli dvakrát vysvetľovať, čo sa im vlastne stalo. Volajú najskôr na známe číslo 112, kde ich presmerujú na 155 a svoju situáciu ešte raz opíšu.
Ani jedna zo záchranných zložiek za to nemôže. Spadajú sem lekári, policajti a hasiči. Ministerstvo vnútra priznáva, že s telefonátmi je problém. Volajúci komunikuje s viacerými operátormi a každá zložka potrebuje osobitné informácie. Propagáciou čísla 112 sa zabudla na fakt, že čísla, ktoré fungovali predtým - 150, 155 a 158 - sú stále plne funkčné.
Slováci by mali v prípade núdze volať práve na ne. 112tka je kľúčová najmä pre zahraničných hostí.