Sezóna motoriek sa len rozbieha, počet obetí je už teraz alarmujúci
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Aj keď sa motorkárska sezóna iba začína, počet smrteľných nehôd motorkárov sa vyšplhal na sedem. Podľa odborníkov nie sú vodiči áut na motorkárov zvyknutí a dostatočne ich nerešpektujú. Vodiči áut im zase vyčítajú zbytočné riskovanie.
Motorkári vyrazili na cesty. Mnohí však neodhadli svoje schopnosti a prišlo k viacerým nehodám. Väčšina z nich sa skončila tragicky. Tohtoročná motorkárska sezóna je v úplných začiatkoch. No počet smrteľných nehôd je alarmujúci. Len od začiatku sezóny vyhaslo na slovenských cestách 7 ľudských životov. Za jeden víkend prišli o život až traja.
Pri Dunajskej Strede chcel 26-ročný vodič auta na rovnom úseku cesty odbočiť mimo cesty k rybníku. Pravdepodobne nedal prednosť motorke, na ktorej sedeli dvaja ľudia. Tridsaťosem ročný muž utrpel ťažké zranenia, ktorým na mieste podľahol. Jeho o dva roky mladšia manželka skončila v nemocnici s ťažkými zraneniami.
Pri ďalšej nehode 27-ročná vodička motorky narazila do zadnej časti auta. Po zrážke ženu odhodilo do protismeru, kde do nej narazil oprotiidúci vodič. Mladú ženu ihneď previezla záchranka do nemocnice, no ťažkým zraneniam podľahla.
Odborníci, ale aj motorkári sa zhodujú na tom, nie všetci vodiči sú dostatočne všímaví. "Ja osobne tiež jazdím na motocykli a musím povedať, že by stačilo troška ohľaduplnosti zo strany vodičov osobných áut a nebol by problém, nebola by žiadna krízová situácia," hovorí Igor Dolanský, dopravný konzultant. Obozretnosť vodičov, pritom dokáže zabrániť nejednej kolízií. "Motocykle sú rýchle a horšie viditeľné, často sa stane že vodič s nimi neráta. Pozrie sa raz do zrkadla a nevidí tam nič, pozrie druhýkrát a motocykel je vedľa neho. A s tým treba tiež rátať," vysvetľuje Dolanský.
Motorkári, na rozdiel od vodičov automobilov, nie sú chránení žiadnou ochrannou konštrukciou. Pre predstavu môžeme prirovnať pád z motorky k vypadnutiu z okna. "Pri 50 kilometrovej rýchlosti pokiaľ nechránené telo narazí do pevnej prekážky, ktorá sa neuhne, tak sa to rovná pádu z 5 poschodia pri 40km zo štvrtého poschodia," hovorí záchranár Martin Balko. Využívanie motoriek vo väčších mestách pritom môže viac pomôcť ako uškodiť. Treba si uvedomiť že každá motorka je mínus jedno auto na ceste. A je to mínus jeden parkovací box v meste.