Požiar v rozostavanom diaľničnom tuneli Višňové, hasiči zachraňovali robotníkov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ŽILINA / Takmer 20 hasičov zasahovalo vo štvrtok večer pri požiari v diaľničnom tuneli Višnové medzi Lietavskou Lúčkou a Dubnou Skalou. V tuneli vznikol požiar pravdepodobne na kabeláži a jeho následkom došlo k mohutnému zadymeniu. Hasiči evakukovali dokopy 18 pracovníkov, ktorí sa v čase požiaru nachádzali v tuneli Višňové.
Podľa predbežných informácií by sa v tuneli malo nachádzať približne 10 robotníkov.
"Záchranári zatiaľ našli jedného robotníka, ktorý je ľahko zranený. Na mieste udalosti je aj evakuačný autobus HaZZ a tunelový špeciál," uviedla policajná hovorkyňa Zuzana Farkasová.
Ako informovalo Prezídium Hasičsského a záchranného zboru na svojej Facebookovej stránke, hasičom sa zo zadymeného tunela Višňové podarilo evakuovať zvyšných 17 pracovníkov, ktorí neutrpeli žiadne zranenia.
"Jedna osoba s ľahkými zraneniami bola prevezená do nemocnice. Požiar je úplne zlikvidovaný a tunel odvetraný. Hasiči momentálne vykonávajú monitoring prostredia, aby zabránili rozhoreniu skrytých ohnísk. Požiar vznikol cca. 1,3 km od ústia západného portálu."
"Po vykonaní prieskumu, sme zistili, že sa jedná o požiar elektrických káblov na kote cirka 1300 metrov," hovorí veliteľ zásahu Jaroslav Kapusniak. Tunel bol tak zadymený, že hasiči museli zasahovať v dýchacích prístrojoch. Úzky priestor mali problém odvetrať.
Trágedia v tuneli
Nedávno sa stala na tomto mieste tragédia. 11. apríla podvečer pacovný bager pritlačil dvoch ľudí, ktorí sedeli v osobnom aute. Pri havárii prišla o život mladá žena.
Tunel Višňové je diaľničný dvojrúrový tunel vo výstavbe s dĺžkou 7 520 metrov, ktorý je na diaľnici D1 na úseku Lietavská Lúčka - Dubná Skala (okres Žilina). Po dokončení v roku 2019 bude najdlhším prevádzkovaným cestným tunelom na Slovensku. Začali ho raziť v júni v roku 2015. Vďaka nemu by sa mal prejazd Žilinou skrátiť v priemere o viac ako o polovicu pôvodného času.