Vodiči podceňujú únavu za volantom. Auto sa v takom prípade môže stať zbraňou
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Vodiči kamiónov aj autobusov majú zo zákona povinnosť dodržiavať na cestách prestávky. Tieto pravidlá ale neplatia pre vodičov mikrobusov. Pár minút oddychu pri tom môže zachrániť život.
Vodiči sú často platení od kilometrov, takže sa niektorí zvyknú riadiť pravidlom, čím viac jazdím, o to viac zarobím. Dopravný konzultant Maroš Palesch ale tvrdí, že nikto z vodičov by nemal podceňovať únavu: "Bezpečnosť je prvoradá, a vždy, keď si sadám za volant, uvedomujem si jedno, to auto je zbraň a môže sa vypomstiť komukoľvek."
Vodičov, ktorí pravidelne prepravujú ľudí zo Slovenska do Rakúska je veľa. Podľa zástupkyne oaptrovateľov hospodárskej komory v Rakúsku, práve hon za vyšším ziskom núti šoférov šoférovať dlhé trasy bez prestávky alebo len s minimálnou pauzou. "Šoféri sú agentúrami nútení jazdiť aj 20 hodín v kuse, čo je luďsky nemožné. My opatrovatelia už máme strach sadnúť do auta, cestovať do Rakúska za prácou každé dva týždne. Vychádzame z domu so strachom a modlíme sa, aby sme došli v poriadku," uviedla zástupkyňa opatrovateliek.
Jedným z dôležitých a často opomínaných bodov sú aj bezpečnostné pásy. Stále sa nájde veľa ľudí, ktorí ich na zadných sedadlách alebo v autobusoch nepovažujú za potrebné. "Treba si uvedomiť, že pri náraze sa telo letiace zozadu stáva demolačné. Netreba pásy podceňovať," uviedol konzultant Palesch.