Nepoctivá kontrola elektromeru sa vám môže vypomstiť. Pravidelné odpisy nemusia stačiť
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
RUŽOMBEROK / Milan z Ružomberka sa najprv potešil vysokému preplatku a následne si znížil preddavkové platby. Vtedy netušil, že jeho elektromer je pokazený.
Tento rok pána Milana dostihla táto chyba v podobe vysokého nedoplatku. Jeho syn Mylan Kelčík sa voči tomu ohradil: "Veď to je veľa, my sme dôchodcovia obaja. A oni si nepriznajú chybu." Suma, ktorá stála na ročnom vyúčtovaní dôchodcu zarazila. Bolo tam až 771 eur a 93 centov. Ešte viac ho však šokoval zapísaný stav elektromera.
Ondrej Šebesta, hovorca SPP sa k veci následne vyjadril: "Distribútor zaznamenal v období od apríla 2016 do apríla 2017, v troch po sebe nasledujúcich štvrťročných odpočtových obdobiach, nezmenený stav meradla."
Syn Milana nerozumie prečo nebol elektromer hneď vymenený pracovníkmi: "Stále bol počiatočný a konečný stav rovnaký, a to nikto nevidel. Veď tam tiež robia ľudia a už aj mali prísť vymeniť, keď je tam vadný elektromer."
Miroslav Gejdoš, hovorca SSE-DISTRIBÚCIA vysvetlil vzniknutý dlh: "Počas celého roka elektromer stál a nenameral žiadnu hodnotu. Preto sme my museli spotrebu za posledný rok určiť na základe z roku 2014, kedy vieme, že ten elektromer fungoval. Je to postup, ktorý je v súlade s našimi obchodnými podmienkami a takisto je zakotvený aj v legislatíve."
Nedoplatok, podľa pána Milana reálne nepredstavoval jeho spotrebu. V dome časť roka nikto nebýval, a tak ho odmietal zaplatiť. Situácia dospela až k tomu, že manželov odpojili od elektriny. V dome bez kúrenia prežili dôchodcovia dve mrazivé noci a tak boli donútení nedoplatok zaplatiť. Sú však presvedčení o tom, že im bola spôsobená krivda.
Elektromer je majetkom distribučnej spoločnosti, ale z obchodno-technických podmienok vyplýva povinnosť aj pre samotného odberateľa, aby si vo svojom záujme elektromer pravidelne kontroloval. Jeden rok mal preplatok a nasledujúci mal nedoplatok, čiže ho to dobehlo," dodal Miroslav Gejdoš.
Hovorca SPP vyjadril poľutovanie nad chybou, ktorá vznikla: "Za spoločnosť SPP vyjadrujem ľútosť so vzniknutou situáciou. Avšak problém s nefunkčným elektromerom bol riešený štandardne a v súlade s príslušnou legislatívou."