Na diaľniciach máme nové radary. Ich hlavným cieľom je bezpečnosť na cestách
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Možno ste si už všimli na slovenských diaľniciach nové prenosné radary. Mali by pomôcť diaľničiarom na úsekoch s obmedzeniami v doprave. Prioritou Národnej diaľničnej spoločnosti je bezpečnosť jej zamestnancov a všetkých motoristov.
Až 32 takýchto zariadení od prvého augusta pomáha na celom Slovensku. Slúžiť majú hlavne pre bezpečnosť na diaľniciach a rýchlostných cestách. "Zamestnanci Národnej diaľničnej spoločnosti denne pracujú v teréne, či už pri štandardnej údržbe alebo pomáhajú pri zabezpečovaní mimoriadnych situácií. Každý ľudský život je nenahraditeľný a vzhľadom na dopravné nehody, respektíve rizikové situácie, ktoré v minulosti nastali, je našou prioritou zvyšovať bezpečnosť nie len našich zamestnancov, ale aj širokej motoristickej verejnosti," tvrdí hovorkyňa Národnej diaľničnej spoločnosti Michaela Michalová.
Prednedávnom už diaľničiari začali využívať nový bezpečnostný prvok a to mobilné výstražné prahy a ďalším z technických opatrení na zvýšenie bezpečnosti sú už spomínané radary na monitorovanie rýchlosti. "Aj tí nepozorní vodiči, ktorí si nevšimnú vlastný tachometer, tak dúfam, že zareagujú na tento mobilný a znížia svoju rýchlosť. Je to aj v ich záujme, ale aj v záujme našich zamestnancov, ktorí pracujú na tej diaľnici a sú vystavení vlastne riziku nehody s týmito vozíkmi a s týmito vozidlami," hovorí zástupca NDS, Roman Cichra.
To, že pri údržbe alebo zabezpečovaní prejazdu obmedzeným úsekom ide naozaj o veľké riziko, svedčia aj čísla za tento rok. "Od februára už je to desať takýchto kolízii, čiže desať zničených vozíkov a našťastie žiadne vážnejšie zranenia, ani nedajbože smrť nebola," dodáva Cichra.
Zariadenie zobrazí vodičovi jeho rýchlosť alebo informuje ostatných o rýchlosti prechádzajúcich vozidiel vo vzdialenosti približne 300 m pred pracoviskom. "Mu ukazuje na tom displeji, že akou rýchlosťou práve ide. Čiže vie si aj kontrolovať, či tú rýchlosť naozaj znižuje. Predtým sú štandardne dopravné značky zvislé, vlastne znižovanie rýchlosti. Je to zabezpečené aj dopravnou šípkov, aj tými prahmi, ktoré upozornia tých vodičov, ktorí náhodou prispali pred tým vozíkom, aj zatrasú s ním," tvrdí Cichra.
Nedržiavanie rýchlosti je častou príčinou dopravných nehôd, polícia tvrdí, že vodičom nepomôžu ani antiradary, pozrite si archívnu reportáž: