Železnice chcú zabrániť nebezpečnému vystupovaniu z vlaku smerom do koľajiska
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Do redakcie TV JOJ prišlo video od diváka, ktorý si pri vystupovaní z vlaku zmýlil smer a takmer vkročil do koľajiska. Nakrútil to na mobil a záznam nám poslal. Zaujíma ho, prečo vo vlakoch nie sú dvere zabezpečené tak, aby cestujúci nemohli vystúpiť smerom do koľajiska, v horšom prípade priamo pod prichádzajúci vlak.
Železničná spoločnosť Slovensko má viac druhov vagónov. Modernejšie po zastavení vlaku v stanici majú dvere do koľajiska zablokované, čo znamená, že žiadny cestujúci aj v prípade omylu nedokáže vystúpiť iným smerom ako smerom na perón do stanice. "Nateraz funguje len v ucelených dieselových či elektrických jednotkách, alebo v súpravách radených z nových vozňov, kde je tento systém nainštalovaný. Využívajú sa napr. vo vlakoch InterCity a vybraných osobných vlakoch podľa aktuálnej prevádzkovej situácie," povedal hovorca železnice Tomáš Kováč.
Selektívne otváranie a zatváranie dverí vo vlakoch odblokuje vlakvedúci alebo rušňovodič. Systém je možné nainštalovať aj na už existujúce vozne. "V záujme zvyšovania bezpečnosti sa aktuálne začala s úpravami najstarších vozňov, kde sa nainštaluje nový systém signalizácie ich zatvorenia," povedal Kováč.
Podľa hovorcu sa plánuje aj kompletná rekonštrukcia celej série vozňov 2. triedy v rámci ktorej budú vymenené aj všetky dvere vozňa. "V súčasnosti je zmodernizovaných 60 percent vozidlového parku ZSSK," dodal Kováč.
Pozrite si archívnu reportáž.