Z výhry na sociálnej sieti sa ukázal podvod, podvedení môžu byť viacerí
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
POPRAD / Alexandra z Popradu sa stala obeťou nového druhu internetového podvodu. Niekto si vytvoril na sociálnej sieti falošný profil a vyhlásil súťaž. Poslaním sms ale sľúbená výhra neprišla.
Podvedená sa zapojila do súťaže na sociálnej sieti FB. Stala sa víťazkou a vyhrala sedaciu súpravu v hodnote 1000€. Napísala pod súťaž komentár a následne jej prišla sms, že bola vyžrebovaná za víťazku súťaže. V sms správe si inzerujúca spoločnosť pýtala adresu doručenia a na výber ponúkla farbu sedačky. V tej chvíli však podvedenej ešte nenapadlo, že by mohlo ísť o podvod. Potrebné informácie im preto zaslala.
Na konci sms správy však kvôli údajnému overeniu spoločnosť podozrivo žiadala od výherkyne zaslať sms v požadovanom tvare a na uvedené číslo. Zároveň tvrdili, že sms bude bezplatná. Po asi piatej sms však dotyčnej zrazu zavolal cudzí človek. Výherkyni tvrdil, že ide o podvod. Vysvetlil jej, že keďže má dotknutá paušál, automaticky jej bude z neho sťahovať určitú čiastku. Presne o to podvodníkom ide.
Oklamaná výherkyňa však má dobíjaciu formu paušálu, preto jej žiadnu čiastku stiahnuť nemohli. Spoločnosť následne výherkyňu zablokovala a nezabudla vyhlásiť ďalšiu súťaž. Mnohí sa zapoja do podobných súťaží poslaním sms a nevedia, že ak majú klasický paušál, vo faktúre im môže byť aj každý mesiac zaúčtovaná určitá čiastka. Častokrát ide o malú sumu, ktorú podvedení prehliadnu.
Podvedených môže byť viac
Oklamaných osôb môže byť veľa a výsledná čiastka preto bude mať vyššiu hodnotu. Predchádzať takýmto podvodom sa dá napríklad prostredníctvom overenia profilu predajcu. Treba si skontrolovať, či ide o registrovaného predajcu, prípadne či je zapísaný v obchodnom alebo živnostenskom registri, poprípade preveriť recenzie ostatných kupujúcich.
Keď sa podvedená snažila nájsť sídlo spoločnosti alebo akýkoľvek kontakt, ďaleko nepochodila. "Ak majú spotrebitelia takýto problém, môžu sa obrátiť na naše spotrebiteľské združenie. My sa potom budeme snažiť skontaktovať všetky orgány, ktoré by nám mohli pomôcť," informuje Petra Čákovská zo Spoločnosti ochrany spotrebiteľov."
Niekoľko Banskobystričanov sa tešilo na nový smartphone, no za svoje peniaze nakoniec nedostali nič. Viac v reportáži TV JOJ: