Diaľničná patrola ako prvá pomoc pre vodičov. Viete, kedy si ju môžete privolať?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Dostali ste defekt, pokazilo sa vám auto, alebo sa vám "len" minulo palivo? Každá z týchto situácií je nepríjemná a žiadneho vodiča nepoteší. Riešením je diaľničná patrola.
Ak sa na diaľnici, rýchlostnej ceste, ale aj v tuneli dostanete so svojim autom do problémov, na pomoc vám príde Diaľničná patrola. A to možno ešte skôr, ako si ju stihnete zavolať, pretože diaľničiari majú k dispozícii stovky kamier. Ak by sme mali byť presnejší, tak kamier, ktoré vás zamerajú je už okolo 800 a stále budú pribúdať ďalšie. "Všetky tunely sú v podstate pokryté 100% kamerami. Tam vysielajú operátori jednotlivých tunelov na Slovensku okamžite vozidlo na zásah a aj ostatná diaľnica je pokrytá kamerami, tam to nie je úplne 100%, ale keď vás vidíme, tak okamžite posielame Diaľničnú patrolu na miesto," povedal Roman Cichra z NDS.
Ale určite nečakajte, kým vás na kamere uvidia.
V prípade problému hneď kontaktujte dispečerov na bezplatnom telefónnom číslo 0800100007.
Kedy môžete zavolať diaľničnú patrolu?
"Takže kedy volať Diaľničnú patrolu? Tak keď máme nejakú poruchu, alebo dôjde nám palivo, zostanem s autom na diaľnici, alebo na rýchlostnej ceste, tieto cesty sú označené dopravnou značkou, ale aj našimi značkami na začiatku úseku vždycky," informoval Cichra.
Ale pozor! Diaľničnú patrolu si zavolajte na pomoc, len ak máte problém na diaľnici, rýchlostnej ceste, alebo v tuneli. Nie na bežnej ceste v meste, či mimo obce. Len na týchto úsekoch vám diaľničiari pomôžu s defektom, s odťahom, alebo vám doplnia palivo. To však potom musíte vrátiť na najbližšej čerpacej stanici. "Políciu volať v tých prípadoch, ak sa jedná o dopravnú nehodu, ktorá je vyššia podľa zákona," poznamenal ďalej Cichra.
Polícia sa na miesto privolá tom v prípade, že po nehode sa škoda vyšplhá nad 4000 eur, alebo sa poškodí všeobecne prospešné zariadenie, uniknú nebezpečné látky a samozrejme, ak sa niekto pri nehode zraní či usmrtí. Nemusíte byť účastníkom nehody, no aj tak zostanete trčať na ceste. Je dobré vedieť, ako vtedy reagovať. "Tak, ako v západných krajinách, aj u nás bude čochvíľa záchranárska ulička, takže vytvoríme záchranársku uličku pre vozidlá, ktoré idú priamo k nehode."
V tuneli takáto možnosť nie je. Postup je vtedy iný. "Ak sa náhodou tvorí kolóna a záchranári idú cez tunel, tak bude lepšie sa uhýbať vpravo, aby záchranári mohli v tom ľavom pruhu prejsť čím rýchlejšie k nehode," povedal odborník z NDS. Systém slovenských tunelov zareaguje v prípade nehody, stojaceho auta, či požiaru okamžite. Vodič musí odstaviť vozidlo, zapnúť všetky smerovky, obliecť si vždy vestu a vystúpiť. "V každom tuneli sú SOS kabínky, kde je telefón, tam sa spojíte priamo s operátorom tunela, s ktorým riešite situáciu a operátor tunela potom podľa potreby posiela záchranárske vozidlá," dodal Cichra. V tuneli, ale ani na diaľnici, či rýchlostnej ceste sa nesmie bezdôvodne odstaviť auto a už v žiadnom prípade cúvať, či nedajbože otáčať. Aj takí experti sa nájdu. Následky môžu byť tragické.
Vodiči, pozor. Viete, v ktorých prípadoch môžete prísť o vodičák?: