Takmer nové auto zasiahol blesk. Problémy nastali po vyčíslení opráv
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
LIPTOV / Ani kúpa nového auta vám nemusí zaručiť jeho bezproblémové používanie. Rodina z Pribyliny investovala takmer 30 000 eur, auto ale používali iba 10 mesiacov. Komplikácie spôsobil zrejme zásah blesku. Problémy nastali, keď servis vyčíslil opravu.
Napriek tomu, že išlo o nové vozidlo s havarijným poistením, opravu poisťovňa odmietla preplatiť, keďže sa na aute nenašli žiadne stopy po zásahu bleskom. "V poisťovni povedali, že to je zásah nepriamym bleskom, a to je vo výlukách z poistenia. Teraz je to asi v takom štádiu, že nemám ani auto, ani peniaze, mám faktúru vystavenú na 17 000 aj niečo," uviedla majiteľka auta Iveta Čičvarová.
Suma za opravu sa jej zdala neprimerane vysoká aj vzhľadom na skutočnosť, že auto bolo stále v záruke. Servis ale trval na svojom, a tak majiteľka kontaktovala znalca z odboru cestnej dopravy, aby posúdil technický stav jej auta aj opravy, ktoré na ňom v servise vykonali. Prípad sa následne ešte viac skomplikoval. "Zobral si hlavne tie najdrahšie a zistil, že tie súčiastky nemuseli byť menené na tom vozidle," povedala Čičvarová.
"Ten nepriamy úder blesku, aj keby to urobil, poškodil by imobilizér maximálne a nie tieto ostatné veci, ktoré boli v podstate dobré. Zobral som napríklad svetlomet, ten pravý predný za 1300 eur, išiel som do Kie v Žiline, tento svetlomet sme dali do takého istého vozidla a svetlomet fungoval," povedal súdny znalec z odboru cestná doprava Ján Závodný.
Chyba pri diagnostike?
Podľa znalca nastala zásadná chyba zo strany servisu už pri prvotnej diagnostike. "Keď máte nízke napätie akumulátora, diagnostika nie je korektná, keby chceli, načítajú si tie chyby znova, či sa budú opakovať," povedal Závodný.
Servis žiada preplatiť výmenu celkovo 29 súčiastok. Je medzi nimi aj viditeľne poškodená riadiaca jednotka airbagov, ktorú ale podľa znalca určite nepriamy zásah bleskom nezničil. "Servis mal možnosť pri nejakej manipulácii prepólovať batériu a tým mohlo dôjsť k poškodeniu veľa súčiastok," uviedol Závodný.
"Vzhľadom k pretrvávajúcim mimosúdnym rokovaniam a prípadnému súdnemu sporu sa k uvedenému prípadu nebudeme priebežne do médií vyjadrovať," povedal Peter Brtáň z autorizovanej predajne a servisu vozidiel.
Auto pani Ivety je v servise už viac ako rok. Spor zrejme definitívne ukončí až súd.
Pozrite si užitočné informácie o servise klimatizácie.