Linka pomoci pre ľudí v ťažkých životných situáciách už nebude k dispozícii iba telefonicky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
NITRA / Linka pomoci pre ľudí v ťažkých životných situáciách už nebude k dispozícii iba telefonicky. V troch krajských mestách zriadili centrá, v ktorých sa budú môcť obyvatelia stretnúť s psychológmi aj osobne. Občianske združenie, ktoré pomoc prevádzkuje, zaznamenalo za pol roka nárast volaní až o takmer 50 percent.
Ipečko, je zriadené pre mladých ľudí, ktorí sa ocitli v ťažkých situáciách nonstop. Počet volaní na linku sa už šplhá k štyridsiatim tisícom. Najčastejšie sa na nich ľudia obracajú s problémom domáceho či sexuálneho násilia, ale aj pri myšlienkach na samovraždu.
"Napríklad pri pokusoch o samovraždu sa na nás obrátilo viac ako 1300 ľudí za posledných 6 mesiacov," povedal riaditeľ IPečka Marek Madro.
Takúto linku pomoci nevyužívajú iba dospelí mladí ľudia, ale aj deti od 12 rokov."Témy čo vnímame na tých našich linkách pomoci sú osamotenia, pocity samoty a strachu," uviedla psychologička Veronika Tóthová.
Častokrát, však v prípade potreby vyrážajú psychológovia aj do terénu. Snažia sa poskytovať komplexnú pomoc. Stoja aj vylepením takýchto oznamov v blízkosti priecestí, na ktorých dochádza k samovraždám. "Už v priebehu dvoch dní sa na nás obrátil klient, ktorý práve stál pri koľajniciach a potreboval vyhľadať pomoc," opísal psychológ Boris Katrušin.
Za psychológmi teraz už budú môcť v prípade potreby prísť po dohode ľudia aj osobne. V Bratislave, Banskej Bystrici a v Nitre otvorili centrá takzvané Káčka. Ide o anonymnú pomoc a postupne by mali pribudnúť aj v ďalších mestách.
Takáto krízová linka bola zriadená aj špeciálne pre učiteľov, využívať ju môžu popoludní. "Pomoc je nevyhnutná, to nám odkryla pandémia," uzavrela psychologička Tóthová.