Nebezpečný úsek na diaľnici D2: Situácia je tam ešte horšia ako vlani
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
D2 / Viac ako 30 dopravných nehôd od začiatku roka evidujú policajti na diaľnici D2 - a to len v úseku z Malaciek v smere do Bratislavy. Situácia je však oproti minulému roku podstatne horšia. Do značnej miery to ovplyvnili aj stavebné práce pred vstupom do Bratislavy. Daný úsek si už od začiatku leta vyžiadal dve obete.
Podľa polície sa tu za posledných sedem mesiacov stalo toľko nehôd, koľko ich evidujú v rámci celého predošlého roka. Situáciu na diaľnici D2 skomplikovala oprava mostu pred vstupom do hlavného mesta. Od júna sa tam tvoria rozsiahle kolóny, na ktoré si prichádzajúci vodiči musia dávať veľký pozor. Koniec júna priniesol hneď dve vážne nehody. Pri jednej z nich na mieste zahynul 28-ročný vodič, ktorý v plnej rýchlosti vrazil do kamióna. Tragický koniec mala aj štvrtková nehoda, kedy auto narazilo do nákladiaka stojaceho v kolóne.
Mnohí vodiči, ktorí úsekom pravidelne prechádzajú, sa sťažujú na zlú organizáciu. Na dlhé kolóny a rekonštrukciu mosta však upozorňujú viaceré dopravné značenia. "Od križovatky Lozorno sú na podnet krajského dopravného inšpektorátu od začiatku realizácie opravy osadené dopravné značky znižujúce rýchlosť na 80 km/h," vyjadrila sa hovorkyňa KR PZ BA Veronika Martiniaková. "Rovnako, od hraničného priechodu Brodské až po Bratislavu, je osadených niekoľko svetelných tabúľ upozorňujúcich na prácu na ceste. Takisto sú osadené aj špeciálne vozíky s premenlivým dopravným značením," uviedla hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková.
Jazdu na problematickom úseku sme si vyskúšali aj my. Zníženú rýchlosť však nedodržiaval takmer nikto. A nepredbiehali nás len autá, ale aj kamióny. Podľa motoristického novinára môže byť problém skôr psychologický. "Ja chápem, že tí, ktorí tam dávali značky, ich vytiahli dosť ďaleko, pretože tie kolóny vedia byť dosť dlhé, ale keď tam idú vodiči a práve tam kolóny nie sú, tak vidia, že nič sa nedeje, tak tá značka pre nich prestáva dávať zmysel a idú tam 130," skonštatoval motoristický novinár Juraj Hrivnák.
Okrem toho sa nám podarilo nakrútiť nie len kamióny tesne za sebou, ale aj autá a motorky, ktoré od kamiónov niekedy nedelilo ani pár metrov. "Nie som bežne fanúšik merania rýchlosti, ale musím povedať, že možno práve toto je miesto, kde by tí policajti mohli byť," povedal Hrivnák. "Policajti sa vo výkone služby venujú aj tejto problematike," vyjadrila sa Martiniaková.
Taktiež by mali vodiči pamätať na to. "Aby sa naplno venovali riadeniu. Keď idete napríklad za kamiónom, vy nevidíte, čo je pred ním, prečo odbrzdí, preto by som dbal na to dodržiavanie odstupu," upozorňuje Hrivnák. Práce na moste prebiehajú 24 hodín, 7 dní v týždni a pomaly vrcholia. "Rekonštrukcia mosta bude hotová dokonca skôr, ako sme predpokladali - dopravné obmedzenie skončí 31. augusta. Pôvodný termín ukončenia prác bol stanovený na 6. septembra," dodala Žgravčáková. Pokračovať však budú budúce leto v opačnom smere. Dovtedy by mali vodiči zbystriť pozornosť aj na diaľnici R1 v úseku Nová Baňa a Žarnovica, ktorý tiež priniesol viacero nehôd, ale aj na ďalších opravovaných úsekoch, napríklad pri Kútoch, Trenčíne a Nemšovej.