Slovenská pošta bojuje s falošnými správami, podvodníci v jej mene od ľudí pýtajú peniaze
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Slovenská pošta po krátkom čase znova varuje pred falošnými správami podvodníkov, ktorí vystupujú pod hlavičkou tejto štátnej inštitúcie. Obete kontaktujú pomocou e-mailov či SMS správ a požadujú uhradenie menších poplatkov.
"Ahoj. Posledná pripomienka: tento e-mail vás informuje, že vaša zásielka stále čaká. Vaše balenie nebolo možné doručiť, pretože nebolo zaplatené žiadne clo (3,89 EUR), " je napísané v správe.
Tie v posledných dňoch prekvapili ľudí po celom Slovensku, pričom odkaz v texte ich presmeroval na seriózne vyzerajúci portál vyžadujúci údaje z platobnej karty. Má to len jeden háčik - pošta ich neposlala.
"Slovenská pošta nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, a to ani za colné konanie či DPH. Všetky poplatky sú hradené vtedy, keď si klient zásielku preberá, to znamená buď na pošte alebo v balíkoboxe či u kuriéra," vyjadrila sa vedúca odboru komunikácie a marketingu slovenskej pošty, Jana Lukáčová.
Zároveň vyzýva k ostražitosti a dáva do pozornosti pochybné adresy e-mailov či neformálne pozdravy podvodníkov. Tí neustále prichádzajú s novými spôsobmi ako z ľudí vytiahnuť peniaze, pričom podľa najnovších informácií bolo zaznamenaných už viac ako 20 typov správ, ktoré kolujú telefónnymi číslami Slovákov.
Pošta sa s týmto problémom pokúša bojovať, no v zákonoch sa momentálne nenachádzajú právne páky na zastavenie takejto činnosti. "Slovenská pošta podala orgánom činným v trestnom konaní trestné oznámenie, zjednodušene povedané, že klienti boli uvádzaní do omylu a bolo aj znevážené meno Slovenskej pošty. Polícia však stíhanie zastavila s tým, že skutok nie je trestným činom a nie dôvod na postúpenie veci," uzavrela Jana Lukáčová.