Senior klikol na link a peniaze boli preč: Banka má zviazané ruky
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
KALNÁ NAD HRONOM / Čakal balík zo zahraničia a prišiel o stovky eur. Hovoríme o 73 dôchodcovi, ktorý zareagoval na podvodnú SMS správu s platením cla. Stačilo, že povolil jednu platbu a postupne mu z účtu odchádzali rôzne sumy. Banka vyzýva ľudí k opatrnosti.
Všetko sa začalo SMS správou, ktorá mužovi prišla na mobilný telefón. Keďže práve čakal balíček, nič mu nebolo podozrivé. Mal zaplatiť clo v sume 1,99 eur. Dôchodcovi prišla takáto správa dva dni po sebe, keďže zhodou náhod naozaj čakal zásielku, ktorá podlieha clu. Na druhú správu sa rozhodol zareagovať, klikol na link a zaplatil platobnou kartou. "Okolo pol piatej to bolo uhradené," opísal poškodený.
Štyri hodiny sa nič nedialo a všetko bolo v poriadku. Večer okolo deviatej hodiny začali pánovi Štefanovi z banky chodiť informačné správy. Z účtu mu postupne odrátavalo stovky eur. "Iba nemožne som sa pozeral, ako mi berú peniaze z účtu," dodal.
Muž prišiel o peniaze v priebehu niekoľkých minút. Spolu išlo až o sedem platieb a rôzne sumy. Z účtu mu celkovo odišla suma vyše 2400 eur. Potom sa pán Štefan dovolal do banky a kartu dal zablokovať. Podal reklamáciu a kontaktoval aj políciu. Podľa banky, ak klient platbu autorizuje nevedia s tým už urobiť nič.
"Banka je z hľadiska legislatívy povinná takúto platbu zrealizovať a nemá technické prostriedky ju zastaviť," uviedla hovorkyňa Poštovej banky Lenka Lendacká Kalafut. Prípadom oklamaného klienta sa zaoberajú a všetko preverujú. Pán Štefan chce upozorniť ostatných, aby si dávali pozor. K opatrnosti vyzýva aj banka.