Srna priniesla smrť aj druhému vodičovi. Odborníci radia reagovať takto
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ČIERNY BROD/GALANTA / Nehoda, ktorú zjavne spôsobila srnka, má už aj druhú obeť. Ťažkým zraneniam v nemocnici podľahol i druhý vodič. Pripomeňme, že nehoda sa stala v pondelok 3. júla na ceste medzi Galantou a Čiernym Brodom.
52-ročný vodič na Škode Rapid prechádzal rovným úsekom cesty, keď mu v smere od Galanty z poľa vybehla srna a narazila do strany spolujazdca. Vodič zjavne strhol riadenie a prešiel do protismeru, kde sa čelne zrazil s prichádzajúcim 57-ročným vodičom Škody Felicia. Oboch museli z áut vystrihovať hasiči. Vodičovi Škody Felicia, žiaľ, už pomôcť nedokázali.
Druhého vodiča, ktorý bojoval o svoj život, transportovali záchranári vrtuľníkom do nitrianskej nemocnice. "Pri čelnej zrážke utrpel vážne poranenia viacerých častí tela. V kritickom stave bol prevezený do Fakultnej nemocnice Nitra," uviedla hovorkyňa leteckých záchranárov ATE Zuzana Hopjaková. O život 52-ročného muža od začiatku bojoval tím lekárov. Žiaľ, svojim ťažkým zraneniam vo štvrtok 6. júla podľahol.
Nepoučiteľní vodiči
Hneď druhý deň po tragédii policajti na tejto ceste merali rýchlosť. Je až nepochopiteľné, že aj napriek smrteľnej zrážke si niektorí vodiči z cesty druhej triedy s povolenou rýchlosťou 90 kilometrov za hodinu urobili pretekársku dráhu. Vodič Škody Octavia išiel 140 km rýchlosťou, motocyklista až neuveriteľných 167.
Strhnúť volant alebo srnu zraziť?
K tejto otázka sa vyjadrila polícia na sociálnej sieti. "Odborníci odporúčajú, že najlepšou reakciou je prudké brzdenie a držanie volantu v smere jazdy bez snahy o vyhnutie sa zrážky manévrovaním," uviedla na sociálnej sieti Polícia SR - Trnavský kraj. Upozorňujú, že najmä v prípade šoférov bez skúseností so zvládaním šmyku a kritických situácií potom hrozí vyletenie mimo cestu, čo môže mať výrazne horšie následky.