Ďalší incident v škole: 11-ročný chlapec po hádke vystúpil na parapet
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Len niekoľko dní po tragédii v Parchovanoch sa na jednej bratislavskej škole odohral ďalší incident. Vystrašení rodičia kontaktovali TV JOJ s tým, že na základnej škole v Petržalke chcel údajne chlapec vyskočiť z okna. Našťastie mu v tom zabránil jeho spolužiak.
Podľa informácií TV JOJ sa mali dvaja spolužiaci cez prestávku pohádať. Piatak (11) však vypätú situáciu nezvládol. "Vystúpil na parapet a mali sme pocit, že sa pokúša vyskočiť alebo ublížiť si. Spolužiak tomu zabránil a zavolal dozorkonajúcich učiteľov," opísala situáciu riaditeľka školy Marta Režnáková.
Incident medzi spolužiakmi sa odohral na druhom poschodí. Trieda mala byť v tom čase prázdna. Teda až na zopár detí. Väčšina z nich išla na hodinu telesnej výchovy. Keď to už vyzeralo tak, že chce chlapec skočiť, spolužiak s ktorým sa mal pohádať ho zadržal a okno zatvoril. Riaditeľka školy zavolala záchranku.
"Nakoľko bol teda koniec vyučovania, nevedeli sme sa skontaktovať rýchlo s rodičmi," vysvetlila riaditeľka. "Na miesto sme vyslali posádku RZP. Pacient bol s reakciou na ťažký stres transportovaný do nemocnice," doplnila hovorkyňa Operačného strediska záchrannej zdravotnej služby Petra Klimešová.
Škola kontaktovala psychológov
Zariadenia by mali v takýchto prípadoch postupovať podľa smerníc ministerstva školstva. Aj preto škola kontaktovala psychológov z poradenského centra, ktorí tento prípad prešetrujú. "Sedíme s pedagógmi, aby sme im vysvetlili, čo takáto udalosť môže spôsobiť v nich, v deťoch, aké sú ideálne reakcie," povedala Jana Lednická, riaditeľka Centra pedagogicko-psychologického poradenstva a prevencie Bratislava.
Psychológovia sa nesnažia pomôcť len tým, ktorých udalosť priamo zasiahla, ale aj tým, na ktorých by mohla táto situácia nepriaznivo vplývať. Potom sa sústredia na komunikácia s rodičmi. "Ako môže byť rodič nápomocný, ako oni môžu ten pokoj v náročnej situácii prenášať na svoje dieťa," doplnila Lednická.
Základom je počúvať
Podľa odborníkov je nevyhnutné žiakov počas celého roka sledovať a počúvať, aby bolo problém možno identifikovať ešte predtým, ako dôjde k nešťastiu. "Tie deti si doma vedia ublížiť, a to sú najbližší súrodenci. Predstavte si, že tá druhá mama v škole má 25 detí," povedal bývalý minister školstva Ján Horecký.
Pomôcť by mohli aj pravidelné stretnutia pedagógov a psychológov s deťmi či spolupráca medzi rodičmi a učiteľmi. Na to sú ale potrebné zmeny. "Viac psychológov na školách, viac asistentov, špeciálnych pedagógov. Ten zdroj je, že sú v oveľa intenzívnejších sociálnych interakciách, ako sme žili my. Je tu viac nástrah," myslí si súčasný minister školstva Tomáš Drucker.