Jasno
Bratislava
Katarína
25.11.2024
Kedy bude križovatka D1 a D4? Odpoveď je v nedohľadne
Zdielať na

Kedy bude križovatka D1 a D4? Odpoveď je v nedohľadne

BRATISLAVA / Koncom týždňa už bude hotový takmer celý obchvat Bratislavy. Vinou štátu však chýba jeho kľúčový úsek: Križovatka starej diaľnice D1 a novej diaľnice D4. Stavba tak vodičom zatiaľ neprinesie plnohodnotný úžitok. Naopak, niekde môžu pribudnúť nové zápchy. Touto absurditou sa zaoberal hospodársky výbor parlamentu.

O čo vlastne ide v tomto prípade? Skúsme prirovnanie z inej oblasti - povedzme, objednáte si u krajčíra, aby vám ušil kabát. On naozaj vyrobí všetky diely, len akosi zabudne prišiť ľavý rukáv.

"Som požiadal ministerstvo dopravy, aby nám jasne špecifikovali, kto je za to zodpovedný, tu budú občania trpieť za niekoho neschopnosť," povedal člen hospodárskeho výboru Ľuboš Krajčír (Sme rodina).

Zásadné rozhodnutia týkajúce sa bratislavského obchvatu sa robili za vlád Fica a Pellegriniho. Ministrami dopravy boli Počiatek, Brecely a Érsek. Aj vo vedení Národnej diaľničnej spoločnosti sa vystriedalo viacero manažérov.

"Ukončenie výstavby kompletného bratislavského obchvatu a rýchlostnej cesty po Dunajskú Stredu bude do roku 2020," vyhlásil v decembri 2016 vtedajší štátny tajomník rezortu dopravy Viktor Stromček.


To sa nestalo. A navyše, zlyhania politikov a štátnych manažérov spôsobili, že na dokončenie križovatky D1 a D4, a teda plný efekt z nového diela musíme čakať. Podľa súčasného šéfa NDS, ktorý bremeno zdedil, to budú roky.

"Teoreticky - najrýchlejšie je to od dnešného dňa 3 a pol roka, no a nechcem hovoriť to najhoršie. čiže, tých 5 rokov je z môjho pohľadu realita," uviedol predseda predstavenstva NDS Juraj Tlapa.

 "Ja sa nechcem zmieriť s tým, že tu budeme 5, ale ja si myslím, že skôr 7 rokov, stáť v zápchach a pozerať sa na dve diaľnice, ktoré sa križujú a nedá sa prejsť z jednej a druhú," skonštatoval predseda hospodárskeho výboru z OĽaNO Peter Kremský.

Niektorí navrhujú cez dodatky k zmluvám skrátiť náročné administratívne, výberové, či stavbárske procesy. Minister dopravy sa však chce držať zákona a odbornosti.

"Stále platí ten smer, ktorým sme sa vydali, zdvíhame D-1 a bude potom robiť pripájacie vetvy, robíme všetko preto, aby sme akcelerovali verejné obstarávanie, ktoré je v procese," uzavrel minister Andrej Doležal.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy