Jasno
Bratislava
Cecília
22.11.2024
Slovensko zahltili politické odkazy na bilbordoch: Strany sa chvália úspechmi, iné sa pripravujú na predčasné voľby
Zdielať na

Slovensko zahltili politické odkazy na bilbordoch: Strany sa chvália úspechmi, iné sa pripravujú na predčasné voľby

BRATISLAVA / Ulice slovenských miest a obcí v uplynulých dňoch zaplavilo mnoho reklamných pútačov s politickými heslami. Či už opozičných, alebo koaličných. Na tento jav sme zvyknutí skôr z predvolebného obdobia. Preto si veľa Slovákov kladie otázku, či sa politici už teraz chystajú na parlamentné voľby.

S masívnou bilboardovou kampaňou sa zvykneme stretávať krátko pred voľbami. Tentokrát politické heslá zaplavili Slovensko dva roky pred všeľudovým hlasovaním. Legitímnou otázkou preto je, či sa na Slovensku nezačalo predčasne zvolebnievať.

Nájomné byty, peniaze na deti a referendum

Toto sú témy, ktoré sa najčastejšie objavujú na veľkorozmerných, reklamných pútačoch. Politici za nich platia nemalé peniaze.

"Je úplne normálne, že hlavný bod nášho volebného programu, to je výstavba štátnych, nájomných bytov, tak sa pochválime tým, že konečne po dvoch rokoch naťahovania sa s koaličnými partnermi, tento návrh zákona prešiel," hovorí poslanec Peter Pčolinský (Sme rodina).  

"200 euro mesačne na dieťa je pre nás kľúčová vec a chceli sme to odkomunikovať, aj formou billboardov," hovorí predseda klubu OĽaNO, Michal Šipoš.

"My sme dali zatiaľ iba jeden billboard, ktorý sa týka referendovej otázky. Myslím si, že bude potrebné, aj z našej strany, urobiť podporu petičnej akcie," tvrdí predseda strany Smer-SD, Robert Fico. 

Čo si o tom myslí expert na politický marketing?  

Prečo sa v týchto dňoch takáto kampaň rozbehla, ale nie je úplne jasné ani tým, čo politiku dennodenne dopodrobna sledujú. Aj keď, jeden dôvod by sa tam predsa len našiel. "Odzrkadľuje to nejaké trendy, ktoré sa dejú a vidíme to na tom, že vlastne po billboardoch siahli OĽaNO a Sme rodina, teda strany, ktoré sú na tom trende s upadajúcimi preferenciami," tvrdí expert na politický marketing, Martin Burgr. 

No aj keď poslanci tvrdia, že nejde o predčasnú politickú kampaň, v aktuálnom búrlivom období sa zdá, že si otvárajú zadné vrátka. "V politike je všetko možné. Môžete rátať so všetkým, môže sa to splniť a nemusí," hovorí predseda klubu OĽaNO, Michal Šipoš. 

O tom, či budú predčasné voľby možno rozhodnú najbližšie dni

Či politikom k vyššej popularite pomôžu tváre na plagátoch, sa rozhodne povedať nedá. "Je to Ilúzia myslieť si, že keď si niekto si niečo hodí na billboard, tak tým to hasne," tvrdí Burgr. "Tie billboardy sú aj obsahovo úplne nezmyselné, obzvlášť teda Igor Matovič a Boris Kollár, už na týchto billboardoch nie sú vtipní, ale sú smiešni," hovorí politický komentátor Arpád Soltész.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy