Zatiahnuté
Bratislava
Cecília
22.11.2024
Bitky, dezinformácie a virálne videá: Čo nás ešte čaká v cieľovej rovinke kampaní?
Zdielať na

Bitky, dezinformácie a virálne videá: Čo nás ešte čaká v cieľovej rovinke kampaní?

BRATISLAVA / O desať dní sa začína moratórium na volebnú kampaň. Politici majú poslednú možnosť presvedčiť najmä množstvo nerozhodnutých voličov o svojich kvalitách. Uplynulé dni však ukazujú, že kvalita volebných programov je u mnohých strán to posledné, čo ukazujú. Témou je skôr antikampaň a je otázne, či sa dá dno preraziť ešte viac.

​Niekto chce silný štát, niekto menej štátu a niekto štát bez mafie. Namiesto bitiek predvolebných programov vidíme bitky iné. "Ja keď vidím, čo sa deje posledné dni, to je hanba, ktorú máme už aj v zahraničí, nemôžem povedať, čo sa ešte udeje," povedal Peter Pellegrini. Jaroslav Naď (Demokrati) o nastávajúcej kampani optimistický nie je: "Kampaň, ktorú vidíme v posledných dňoch a týždňoch je katastrofálna. Pevne verím, že to najhoršie už máme za sebou, ale žiaľbohu, som realista," tvrdí.

​Témou sú aj dezinformácie

Terčom nie fyzických útokov, ale tých dezinformačných sa stáva Progresívne Slovensko. Sociálnymi sieťami sa napríklad šíri video o úmrtí ich kandidáta, ktorý odpadol pri predstavovaní programu, lebo bol, ako inak, očkovaný. "Posledných dní sa bude stupňovať antikampaň, nenávisť na sociálnych sieťach," uviedol Michal Šimečka, predseda strany PS. 

Posledné dni do volieb sú aj priestorom na zverejnenie kostlivcov, ktorým sa už pre moratórium nedá brániť. Ako sa to stalo Robertovi Ficovi dva dni pred voľbami 2010. Je to aj priestor na rozšírenie virálneho videa, ako sa to posledné voľby podarilo Igorovi Matovičovi.  "Nemožno vylúčiť, že sa ešte niečo stane, uskutoční. Najmä politické strany, ktoré sú na hranici zvoliteľnosti, vymyslia niečo, aby vzbudili konkrétnu emóciu," uviedol politológ  Radoslav Štefančík.

​Čoskoro nás čaká moratórium

Posledné dni kampane sú tieto voľby výnimočné, že po prvý raz už neplatí 14-dňové moratórium na zverejňovanie predvolebných prieskumov. A tak posledný prieskum zverejnenia 27. septembra aj v našej televízii. "Asi všetkých zaujímajú incidenty medzi Smerom a OĽaNO, ktoré posledné prieskumy nezachytili. Samozrejme, máme finále kampane, o dva dni začínajú hlavné debaty a v debatách vedia strany hlavne prehrať," tvrdí riaditeľ agentúry AKO Václav Hřích.

Či sa vo volebnom svete objavia nové témy, virálne videá, či ďalšie dezinterpretácie ukážu najbližšie dni. Aký však bude výsledok vo voľbách rozhodnú voliči.

Súvisiace články

Najčítanejšie správy