Trapas ministerstva: Zábery z Ruska v kampani o krásach Slovenska
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Zdroj: TASR
BRATISLAVA / Slovenské ministerstvo investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie (MIRRI) v televíznych spotoch o význame európskych fondov a o krásach Slovenska použilo fotografie Ruska.
Uviedli to dnes bývalá ministerka investícií a opozičná poslankyňa Veronika Remišová a odborník Andrej Kmeťo, ktorý mal v minulosti podľa portálu Omédiá.com na starosti kampane a propagáciu projektov MIRRI. Ministerstvo ČTK napísalo, že dodávateľská agentúra nedodržala zadanie, spot musí prerobiť a že ho z kampane stiahlo.
"Na propagáciu rozvoja slovenských regiónov si Richard Raši vybral zábery z Ruska, čo je mimoriadny trapas. Pre ministra Rašiho je to obrovská hanba aj pred partnermi z Európskej únie, keď za európske peniaze prezentujeme zábery z Ruska," uviedla o terajšom ministrovi investícií Remišová. Zverejnila tiež snímku zo spotu a rovnakú snímku z verejnej databázy, že záber je z Ruska.
"V jednom zo štyroch spotov dodávateľská agentúra použila záber z fotobanky, ktorý mohol vzniknúť mimo Slovenska, čím porušila zadanie. Preto sme tento spot stiahli a agentúra ho musí prepracovať," uviedlo MIRRI.
Kampaň ministerstva súvisí s propagáciou prínosu európskych fondov k zlepšeniu kvality života v slovenských regiónoch. Jej nasadenie v slovenských médiách bolo naplánované na 12 dní.
Na Slovensku nejde o prvý prípad zámeny záberov. V minulosti vtedy vládnúce Hnutie za demokratické Slovensko Vladimíra Mečiara použilo v kampani o Slovensku zábery zo Švajčiarska.