V minulosti sa Slováci svojou účasťou na eurovoľbách neblysli. Tentoraz to môžme zmeniť
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Už o dva mesiace si budeme voliť nových europoslancov, 25. mája budú na Slovensku prebiehať eurovoľby. Vyššiu účasť v eurovoľbách by mala podporiť aj iniciatíva Tentoraz idem voliť.
Eurovoľby sú len raz za 5 rokov a predsa na Slovensku nemáme o ne až taký záujem, ako v zahraničí. Na Slovensku budú prebiehať 25. mája, aby to nebolo s účasťou tak ako pred piatimi rokmi, kedy to bolo len približne 13 percent, tak aj o to sa teraz snaží iniciatíva Tentoraz idem voliť.
Ako iniciatíva prebieha
Do veľkej miery súvisí táto iniciatíva s nízkou účasťou na Slovensku a špecificky bolo len 6 percent mladých voliť, čo je rekord v EÚ. Práve táto iniciatíva by mohla pomôcť väčšej účasti mladých ľudí, ktorí sa môžu zapísať tým, že sa nalogujú na stránku, vyplnia meno, priezvisko, mail a krajinu a na základe toho budú dostávať množstvo informácií o eurovoľbách.
Mladí a ich záujem o eurovoľby
Lucia Becová, dobrovoľníčka z iniciatívy, chodí na stredné školy, kde sa rozpráva so študentmi, hlavne s 18-ročnými, ktorí majú možnosť prvýkrát ísť voliť. "V prvých laviciach zvyčajne sedia takí eurooptimisti a nadšenci. V strede sú väčšinou tí, ktorých to nezaujíma a vzadu sú takí, skôr inklinujú k radikálnejším názorom, ale sú otvorení k diskusii a názorom," uviedla Lucia Becová. V skupine ľudí od 24 a vyššie sú mladí ľudia oveľa aktívnejší a starajú sa o to, aby tu prebehla nejaká zmena a voliť pôjdu.
Aktivity, ktoré pomáhajú ľudí presvedčiť, aby išli voliť
Kancelária Európskeho parlamentu má množstvo aktivít, dôležité je, aby kampaň bola informačno-mobilizačná. "Medzi aktivitami je množstvo diskusií. Plánujeme roadshow po 15 slovenských mestách aj so zastúpením Európskej komisie. Budeme mať simulované voľby pre stredoškolákov a spolupracujeme aj s rôznymi osobnosťami, YouTubermi, influencermi, pretože ľudia často skôr rozumejú jednoduchému odkazu, keď im ho povie niekto, koho uznávajú," povedala Soňa Mellak, tlačová atašé kancelárie EP na Slovensku. Prioritou je vysvetliť o čo vo voľbách ide a motivovať ľudí, aby prišli. "Voliť môže byť viac cool, ako sa zdá," dodala s úsmevom Soňa Mellak.
Europarlament bojuje pred voľbami aj proti propagande: