Voľby do Európskeho parlamentu sa blížia. Roadshow "Tentoraz idem voliť - Doma v EÚ" mieri do regiónov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Kancelária Európskeho parlamentu a Zastúpenie Európskej komisie na Slovensku štartujú tento týždeň roadshow s názvom Tentoraz idem voliť - Doma v EÚ. V rámci okružnej jazdy po Slovensku postupne navštívia 17 okresných a krajských miest. Začínajú v piatok 26. apríla v Martine a končia 21. mája v Krupine a Trenčíne tri dni pred eurovoľbami.
Zástupcovia inštitúcií EÚ budú v rámci kampane diskutovať so študentami aj občanmi jednotlivých miest o tom, čo znamená členstvo v EÚ a o čom sa v eurovoľbách 25. mája vlastne rozhoduje. Súčasťou programu na námestiach bude aj predstavenie regionálnych neziskových organizácií, dobrovoľníkov a aktivistov, programov určených pre mladých ľudí, ale aj úspešných projektov, o ktorých ľudia často nevedia, že sa v regióne zrealizovali vďaka eurofondom. Súčasťou budú súťaže, kvízy a o skvelú zábavu sa postarajú miestni umelci – vystúpia tanečníci, speváci aj hudobníci zo základných umeleckých škôl, speváckych zborov, folklórnych súborov a regionálnych hudobných kapiel.
Voľby do Európskeho parlamentu sa blížia. Roadshow "Tentoraz idem voliť - Doma v EÚ" mieri do regiónov
"Slovensko je súčasťou Európskej únie od roku 2004. Odvtedy sa konali voľby do Európskeho parlamentu už trikrát. Pre Slovákov však tieto voľby nie sú atraktívne, o čom vypovedá aj najnižšia - len 13-percentná - volebná účasť spomedzi členských krajín Únie v minulých voľbách," povedal Dionýz Hochel, poverený riaditeľ Kancelárie Európskeho parlamentu na Slovensku. Cieľom nášho turné po regiónoch je diskutovať s občanmi, priblížiť im EÚ a vysvetľovať prečo je dôležité sa na eurovoľbách zúčastniť. "V nadchádzajúcich európskych voľbách budú rozhodovať o tom, v akej Európe chcú žiť," dodal Dionýz Hochel.
Roadshow "Tentoraz idem voliť – Doma v EÚ" je len jednou z mnohých aktivít zameraných na informovanie o eurovoľbách. Súčasťou mobilizačnej kampane Európskeho parlamentu sú diskusie so študentami a širokou verejnosťou, zapojenie influencerov a tiež iniciatíva "Tentoraz idem voliť". Prostredníctvom nej sa podarilo vybudovať vyše 250-tisícovú komunitu európskych priaznivcov, ktorí pomáhajú podporiť vyššiu účasť vo voľbách do Európskeho parlamentu.
Zástupcovia inštitúcií EÚ budú v rámci kampane diskutovať so študentami aj občanmi jednotlivých miest o tom, čo znamená členstvo v EÚ a o čom sa v eurovoľbách 25. mája vlastne rozhoduje. Súčasťou programu na námestiach bude aj predstavenie dobrovoľníkov a aktivistov, programov určených pre mladých ľudí, ale aj úspešných projektov, o ktorých ľudia často nevedia, že sa v regióne zrealizovali vďaka eurofondom. Pripravené budú súťaže, kvízy a o skvelú zábavu sa postarajú miestni umelci – vystúpia tanečníci, speváci aj hudobníci zo základných umeleckých škôl, speváckych zborov, folklórnych súborov a regionálnych hudobných kapiel, ako aj hudobníci známi z televíznych obrazoviek.
"Verím, že Slováci si uvedomujú, že v týchto voľbách ide naozaj o veľa. Európsky parlament hlasuje o všetkých zásadných právnych normách EÚ a kvalita zvolených europoslancov rozhoduje aj o miere akou dokážeme tento proces ovplyvniť. Svojou účasťou v týchto voľbách budeme rozhodovať aj o podiele antisystémových a deštruktívnych síl v budúcom parlamente, ako aj o tom, čomu chceme dať v budúcej EÚ prednosť. No, a okrem toho verím, že Slováci v ničom nechcú byť úplne poslední – a že budú chcieť ukázať, že vo volebnej účasti máme naviac ako pred piatimi rokmi,“ uviedol Ladislav Miko, vedúci Zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.
Roadshow "Tentoraz idem voliť – Doma v EÚ“ je vlajkovou aktivitou zameranou na informovanie o eurovoľbách a EÚ. Okrem nej sú súčasťou mobilizačnej kampane aj diskusie so študentami na vysokých školách a širokou verejnosťou, zapojenie influencerov a tiež iniciatíva „Tentoraz idem voliť“. Prostredníctvom nej sa podarilo vybudovať vyše 250.000-tisícovú komunitu európskych priaznivcov, ktorí pomáhajú podporiť vyššiu účasť vo voľbách do Európskeho parlamentu.
Ekonomické výhody členstva v EÚ
- zvýšenie konkurencie vo všetkých oblastiach hospodárstva
- nutnosť modernizácie, zavádzania high-technológií
- odstránenie obchodných prekážok (jednotný trh), voľný pohyb tovarov
- odbúranie nákladov spojených s ochranou hraníc
- rozvoj spolupráce s výrobcami v EÚ pri prenikaní na „tretie trhy"
- nové podnikateľské príležitosti v EÚ a EÚ v našej krajine
- posilnenie dôveryhodnosti krajiny a podpora vstupu zahraničného kapitálu
- nepriame účinky – vplyv na sociálnu oblasť a zamestnanosť
- vyšší objem nenávratných prostriedkov z EÚ
- voľný pohyb pracovných síl a osôb
Neekonomické výhody členstva
- dôveryhodnosť v zahranično-politickej oblasti
- spoločné riešenie globálnych problémov
- upevnenie demokracie v krajine
- justičná a policajná spolupráca – zvýšenie bezpečnosti
- zlepšovanie kvality životného prostredia
- pozitíva vo vede, výskume a vývoji