Slováci zabodovali v Bruseli: Predné brzdové svetlá by mohli patriť do európskej legislatívy
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA/ BRUSEL / Slovenský projekt predného brzdového svetla sa dostal už na pôdu Európskeho parlamentu. A je možné, že sa stane celoeurópskym projektom. Brusel sa totiž pohráva s myšlienkou, že ho v rámci bezpečnostných prvkov zaradí do európskej legislatívy. Pre Žilinskú univerzitu by to bol nevídaný úspech.
Predné brzdové svetlo by mohlo patriť do európskej legislatívy
Predné zelené brzdové svetlo sa opäť dostalo na pôdu Európskeho parlamentu. Cieľom je, aby sa zapracovalo do európskej legislatívy. "Slovenský vynález svetového významu by mohol za malé peniaz pomôcť zachrániť veľa životom," vysvetlil europoslanec Ivan Štefanec. Odborníci z univerzity predstavili niekoľkoročnú štúdiu nielen europoslancom, ale už aj Európskej komisii.
Slovensko je prvou krajinou sveta, kde sa testovalo v ostrej prevádzke
“V roku 2017 sme robili prvý test v reálnej premávke na letisku Berlín - Tägel,” priblížil dekan Fakulty prevádzky a ekonomiky dopravy a spojov na Žilinskej univerzite v Žiline Miloš Poliak. Slovensko je tak vôbec prvou krajinou sveta, kde sa testovalo v ostrej prevádzke. Namontované bolo na viac ako 3-tisíc vozidlách. Najazdili spolu viac ako 38 miliónov kilometrov a žiadne z nich nezavinilo dopravnú nehodu. Legislatívny proces sa tak mohol začať.
"Znamená to, že by Európska komisia predložila návrh, ktorým by sa zharmonizovali predné brzdové svetlá," informoval poslanec europarlamentu Robert Hajšel. Slovenský nápad získal podporu aj u účastníkov cestnej premávky. Okrem šoférov si ho veľmi pochvaľujú aj chodci. "87 percent chodcov povedalo, že je to dobrý nápad, malo by to byť súčasťou európskej legislatívy," uzavrel Štefanec.