Voličov najlepšie oslovili Matovičovci, najväčším prepadákom 99 percent!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Najefektívnejšie dokázali z parlamentných strán vo voľbách osloviť ľudí Matovičovci. Vychádza to z prepočtu oficiálne priznaných nákladov na kampaň na jeden získaný hlas. Najhoršie dopadla SDKÚ, ktorá vynaložila na zisk jedného hlasu najviac peňazí. Absolútnym prepadákom bolo hnutie 99 percent.
Najlepšie investovali Matovičovci
Suverénne najviac hlasov, vyše milión 134-tisíc získal Smer, ktorý mal aj najvyššie náklady - zhruba tri milióny 310 tisíc eur. Táto kampaň však bola veľmi efektívna, pretože obrazne povedané, jeden volič stál Ficovcov iba dve eurá 92 centov. Z tohto pohľadu najefektívnejšie pracovali Obyčajní ľudia a nezávislé osobnosti Igora Matoviča. Na zisk jedného voliča minuli iba dve eurá 50 centov.
"Keď vám raz ľudia veria, tak si ich nemusíte kupovať. Ľudia nám neveria preto, lebo si ich kúpime gulášom, ale pre to, akí sme," povedal poslanec NR SR za OĽaNO Igor Matovič.
Modrých vyšiel jeden hlas na takmer 17 eur
Veľmi zle v tomto hodnotení skončila SDKÚ-DS. Na kampaň minula viac ako dva milióny 600 tisíc eur, dostala však iba necelých 156 tisíc hlasov, čiže jeden volič vyšiel modrých až na 16 eur 71 centov. "Každé ďalšie voľby musia byť o tom, že pôjdeme za voličom - priamo z očí do očí. To je najlepší spôsob, ako voličov získať a nestojí to ani cent," tvrdí Pavol Frešo, poslanec za SDKÚ-DS.
Najviac prerobilo 99 percent
Nespokojná musí byť aj SNS. Na voľby použila až milión 213 tisíc eur, avšak do parlamentu sa nedostala. Najhorší biznis podľa tohto kritéria však urobilo hnutie 99 percent - každý jeden volič ich stál až 18 eur 80 centov a keďže zostali ďaleko, ďaleko pred bránami parlamentu, 761 tisíc eur použitých kampaň prakticky odplávalo dole vodou.
TV JOJ