Jasno
Bratislava
Eleonóra
21.2.2025
Problémy s poštou: Sťažnosti ľudí na nedoručené zásielky sa hromadia
Zdielať na

Problémy s poštou: Sťažnosti ľudí na nedoručené zásielky sa hromadia

BRATISLAVA / Zásielky, ktoré sa záhadne stratili alebo nepochopiteľne príliš dlhá doba doručenia doporučeného listu v rámci mesta. Údajne je za tým nedostatok doručovateľov a iných pracovníkov.

​"Čakala som doporučenú poštu z nemocnice, kedy pošta bola podaná tretieho a dostala som ju až 13-teho v rámci Bratislavy," uviedla obyvateľka Bratislavy Dory. Čiže po 11 dňoch. Pritom z bratislavskej pošty, kde bola podaná k adresátovi bývajúcemu v Bratislave je to autom 8 minút. Pešo pri pomalej chôdzi do 30 až 40 minút.

Ľudia opisujú svoje problémy s poštou 

"Trebalo mi reklamovať objednané noviny. Adresát bol doma ale do schránky hodili žltú ceduľku," povedala obyvateľka Bratislavy, Svetlana. Pričom v tomto prípade sa nám sťažovali invalidi a dôchodcovia bývajúci na tej istej ulici. "Zásielky v Bratislave doručujeme štandardne a v termínoch, ktoré určujú poštové podmienky. V období zvýšenej chorobnosti, môže dôjsť k miernemu omeškaniu doručenia zásielky a to pre dočasné obmedzenie personálnych kapacít zo zdravotných dôvodov v konkrétnom rajóne. Nejde o systémový problém," uviedla Eva Peterová, špecialista komunikácie Slovenská pošta. "Nedoručili mi oznámenú zásielku. Tak mi firma poslala ešte raz ten istý tovar. Opäť to nedošlo. V schránke som opäť nenašla žltý lístok. Počas 24 hodín tak firma poslala tovar už tretíkrát," uviedla Kika. 

Balíky si napokon zákazníčka vybojovala, keď podľa vlastných slov donútila zamestnankyňu pošty, aby ich hľadala. A to na základe fotografie lepiacej pásky ako boli prelepené. To sú len tri z príbehov, ktoré sme v posledných dňoch dostali do redakcie alebo sa v posledných týždňoch objavili na sociálnych sieťach. A ak by boli predlohou pre komediálny scenár, asi by viacerí zasmiali.

Odpoveď je na to rovnaká

Sťažnosti totiž zahŕňajú aj to, že mnohým dodnes nedošli vianočné pohľadnice či avizované listy zo zahraničia. Odpoveď na otázku, čo sa to deje dostali od doručovateľov viacerí rovnakú. "Problém je, že nemajú personál," poznamenala Svetlana. "V Bratislave máme aktuálne voľných necelých 30 miest doručovateľov. Rovnako ako iné odvetvia, aj pošta v Bratislave dlhodobo rieši nedostatok kvalifikovaného personálu na niektoré pozície. To však neovplyvňuje plynulosť doručovania zásielok v hlavnom meste," uviedla Eva Peterová. 

Medzi otázkami, ktoré TV JOJ zaslala Slovenskej Pošte bola aj tá, či registruje nárast sťažností na jej služby v Bratislave i nárast nedoručených balíkov. "Neevidujeme ani nárast sťažností na nedodržanie lehoty či nedoručenie zásielky. Práve naopak. V mesiacoch november a december 2024, počas vianočnej prevádzky, kedy každoročne čelíme najväčšiemu počtu zásielok, sa nám medziročne kvalita doručovania zvýšila na 94 percent. Minulý rok sa zvýšila aj úspešnosť doručovania zásielky na adresu," priblížila Peterová. 

Nedoručené balíky údajne vyhadzujú

Lenže mi sme dostali do redakcie aj fotografie z viacerých pobočiek, kde sú údajne zachytené celé kopy nedoručených zásielok. A podľa vyjadrenia niektorých zamestnancov bol údajne jasný pokyn ako s nimi zaobchádzať - zlikvidovať ich či vyhodiť. "Dôrazne odmietame tvrdenia o likvidácii nedoručených zásielok. Naši doručovatelia sa vždy snažia doručiť doporučenú zásielku priamo do rúk adresáta. Často sa však stáva, že adresát je nezastihnutý – nie je doma, schránka alebo zvonček nie sú označené menom, resp. zvonček nefunguje, na zásielke nie je uvedený tel. kontakt na adresáta alebo adresát zásielku odmietne prevziať a podobne. Aj touto cestou preto prosíme našich zákazníkov, aby mysleli na to, že pre úspešné doručenie doporučenej zásielky je potrebná aj ich súčinnosť. Žltý lístok je znakom, že aj keď doručovateľ adresáta nezastihol a nemohol mu tak odovzdať zásielku, tá je zabezpečená a adresát si ju môže vyzdvihnúť na pošte, na čo má čas až 18 dní. Ak sa tomu zákazník chce vyhnúť, odporúčame stiahnuť si mobilnú aplikáciu Slovenskej pošty, ktorá umožňuje sledovať zásielku a zmeniť adresu aj termín doručenia podľa potrieb adresáta. Ak je zákazník presvedčený o tom, že doručovateľ sa ani nepokúsil doručiť zásielku, budeme mu vďační za tento podnet. Slovenská pošta garantuje kvalitu svojich služieb a v prípade takýchto individuálnych zlyhaní konkrétne prípady prešetríme a podnikneme potrebné nápravné kroky," informovala Peterová. 

Súvisiace články

Najčítanejšie správy