Po 30 rokoch prišla zmena: Humenné má jednu z najmodernejších staníc na Slovensku
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
HUMENNÉ / Po viac ako 30 rokoch sa železničná trať z Humenného do Bánoviec nad Ondavou stáva elektrifikovanou. Prvý 9-kilometrový úsek je už dokončený. Okrem elektrifikácie sú zmodernizované aj priecestia, stanica a humenské depo je jedno z najmodernejších na Slovensku.
Z celkovej elektrifikácie v dĺžke 33 kilometrov je hotových prvých 9. Zároveň však prebehlo množstvo ďalších prác vrátane rekonštrukcie humenskej stanice a aj depa. "Vymenia železničný koľajový zvršok, spodok, modernizovali priecestia, zabezpečovacie zariadenia," uviedol Filip Hlubocký, generálny riaditeľ a predseda predstavenstva slovenského národného dopravcu, Železničnej spoločnosti Slovensko (ZSSK).
Vlaky sú späť
"Po takmer dvoch rokoch smer Stakčín, Medzilaborce a takisto Prešov, Humenné vnímam ako jednu z najvýznamnejších železničných uzlov na východnom Slovensku," priznal generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa. Od modernizácie si železničiari sľubujú, že cestujúci budú cestovať ekologicky, spoľahlivo a bezpečne. Chcú priniesť služby, ktoré ľudí do vlakov vrátia.
Trate v Humennom
TASR
"Nasadili sme jednotky, ktoré sú moderné, klimatizované, majú wifi, sú nízkopodlažné.." ozrejmil riaditeľ úseku prevádzky ZSSK Karol Henzély.
Hoci sa cestujúci z modernizácie tešia, predsa len ich minimálne jedna vec trápi
"Na tejto trati by som povedal, spravidla nepôjdeme rýchlejšie ako 100 km za hodinu," hovorí Helexa. Výluky a náhrada vlakov autobusmi naďalej pokračuje v smere na Košice, v úseku Humenné - Bánovce nad Ondavou. Stále tam prebiehajú práce na elektrifikáciu trate a ukončené by mali byt v júli tohto roka.
"Tieto osobné vlaky smerom na Medzilaborce, Stakčín, Prešov ostanú dieselové, ale vlastne všetky vlaky smerom na Košice už budú jazdiť elektrické," dodal Helexa.