Únia pritvrdila. Klamlivým nápisom na potravinách je koniec
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Európska únia pritvrdila. Výrobcovia doplnkov stravy a jogurtov, ktorí používali "čarovné a často až liečivé" popisy ich účinkov, musia obaly prerobiť. Sú vraj zavádzajúce, pretože pozitívny vplyv na zdravie sa podľa vedcov nedá jednoznačne dokázať.
Čokoláda napomáha rastu detí, čierny čaj zlepšuje koncentráciu - takéto a podobné tvrdenia budú musieť výrobcovia potravín z obalov odstrániť.
Koniec klamstvám
Nápisy majú byť po novom schválené Európskou úniou. "Často sme svedkami toho, že výrobcovia používajú také tvrdenia, ktoré sú klamlivé, zavádzajúce alebo dokonca nepravdivé. Vychádzame z toho, že spotrebiteľ má právo na informácie o tovare, ktoré sú pravdivé a na základe nich sa potom môže rozhodnúť," uviedol Andrej Králik zo zastúpenia Európskej komisie na Slovensku.
Nie všetko je také skvelé a zdravé
Dôvodom tejto zmeny je to, že vedci neuznali účinky látok za dostatočne preukázané, aj keď nie sú úplne bez vplyvu na zdravie. "Akékoľvek zavádzajúce nepravdivé tvrdenia sú samozrejme zakázané, na toto budú dohliadať orgány dozoru v jednotlivých členských štátoch. Akonáhle však dôjde k zmene v oblasti vedeckého výskumu a prehodnotí sa posúdenie určitého sloganu bude môcť prejsť z jednej kategórie do druhej. Zoznam sa bude priebežne aktualizovať," vysvetlil.
Výrobcovia svoje tvrdenia, reklamy, či popisy na webu majú čas prispôsobiť do 14. decembra tohto roka.
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
ISIFA/ilustračné