Hory a kúpele. Stratégia, ako k nám nalákať turistov
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
Krásna a pestrá príroda, starobylé mestá, kúpele, hrady, zámky - toto všetko na Slovensku máme. Nedokážeme to však naplno využívať, a aj preto cestovný ruch pomáha našej ekonomike menej, ako v iných krajinách. Zlepšiť by to mala nová stratégia slovenského turizmu.
Nedokážeme využiť možnosti cestovného ruchu
Slovensko svoj potenciál v cestovnom ruchu nevyužíva naplno, aj keď je v tejto oblasti veľmi bohatou krajinou. Preto v tomto smere turizmus zaostáva z hľadiska podielu na tvorbe hrubého domáceho produktu (HDP), ktorý len o málo prevyšuje 2 %.
Na piatkovom brífingu to vyhlásil štátny tajomník Ministerstva výstavby a regionálneho rozvoja (MVRR) František Palko, kde predstavil stratégiu rozvoja cestovného ruchu do roku 2020. Tento dlhodobý plán chce MVRR predložiť po zapracovaní drobných pripomienok do schvaľovacieho procesu, aby mohol neskôr byť predpokladom pre čerpanie zdrojov zo štrukturálnych fondov.
Zvyšovanie kvality a propagácia krajiny
Ministerstvo výstavby a regionálneho rozvoja má v úmysle turizmus na Slovensku dlhodobo rozvíjať dvomi cestami. Prvou je podpora zvyšovania kvality cestovného ruchu a druhou propagácia krajiny ako destinácie, ktorá má návštevníkom čo ponúknuť.
V rámci prvej spomínanej oblasti má ministerstvo výstavby v úmysle zaviesť národný systém kvality služieb cestovného ruchu, pričom by sa stalo certifikačným orgánom pri jej posudzovaní. "Návštevníci by tak podľa konkrétneho výsledku hodnotenia kvality vedeli, do akého zariadenia prišli," uviedol Palko.
Zámerom MVRR je aj to, aby sa o význame a rozvoji cestovného ruchu viac dozvedali žiaci základných a stredných škôl. "Bez vzdelania a informácií nemožno rozvíjať žiadne odvetvie," doplnil Palko. Kľúčové pre postavenie cestovného ruchu bude podľa Palka aj zvyšovanie atraktivity lokalít, ktoré majú medzinárodný, ale aj miestny význam. Ide prevažne o historické mestá, kúpele, pamiatky pod záštitou UNESCO. Nevylúčil ani možnosť využitia investičných stimulov. "Je však nevyhnutné, aby to boli projekty, ktoré majú nadnárodný význam,“ zdôraznil Palko.
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
ISIFA