Boj o študenta začína. Vysoké školy spustili reklamné kampane
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Reklama na mobily, autá, banky a medzi nimi aj reklama na univerzitu. Čo by ste na to povedali? Určite by to viacerých prekvapilo. Možno sa však dočkáme aj takejto formy propagácie našich vysokých škôl. Na Západe je to bežná prax, no o študentov musia bojovať aj naše univerzity.
Lákanie prostredníctvom reklamy
Či si to priznáte alebo nie, reklamy nás ovplyvňujú. Pochopili to už aj slovenské univerzity a vysoké školy, čoraz viac z nich bojuje o študentov aj prostredníctvom reklamy.
"Využívame inzerovanie v prostriedkoch MHD a taktiež inzerciu v špecializovaných prílohách printových médií," hovorí hovorkyňa UPJŠ KE Jaroslava Oravcová. "Snažíme sa ísť síce kreatívnym spôsobom, ale takým, aby neodstrašoval uchádzačov," riaditeľ medzinárodných vzťahov PEU BA Slavomír Rudenko.
Svetové univerzity lákajú študentov bombastickými reklamami, no aj u nás sa pred 50 rokmi našla vysoká škola, ktorá krátkym filmom chcela zaujať. Pomerne netradičnú formu zvolila aj Fakulta elektrotechniky a mechaniky STU – ich reklama jazdí po Bratislave.
"Kampaň „Elitná jednotka“ sa nám osvedčila, podarilo sa nám vďaka nej zvýšiť počet prihlásených študentov," potvrdil prodekan FEI STU BA Martin Foltín.
Univerzitám chýbajú peniaze
Len na základe reklamy by si však uchádzači vysokú školu asi nevybrali. Slovenské vysoké školy však robia kampaňou nepriamo aj službu štátu – zadržiavajú mozgy doma.
Najčastejšie sa naše vysoké školy propagujú cez sociálne siete – sloganmi aj videami. Dôvod skromnej propagácie je však vždy ten istý. "Naše finančné možnosti pre takúto propagačnú činnosť sú relatívne obmedzené," potvrdil prorektor UMB BB Štefan Porubský.
Spravodajská aplikácia Noviny TV JOJ pre iPhone TU. ZADARMO.
ISIFA/ilustračné