20 hodín na letisku. Môže za to cestovka?
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Letné dovolenky sú v plnom prúde a s nimi aj problémy a sťažnosti cestujúcich. Nezabudnuteľné chvíle prežívalo asi 150 Slovákov, ktorí sa chystali na návrat z horúceho Egypta. Domov odleteli po 20tich hodinách čakania.
Nastala na palube panika
Horúco bolo dovolenkárom najmä posledný deň pobytu. Cestovná kancelária im let presunula o deň skôr a po vzlietnutí z Hurghady egyptským prepravcom Air Cairo nastala na palube lietadla panika. Po niekoľkých minútach núdzovo pristávali opäť v Hurghade.
"Až dole sme zisťovali, že sme nemali odletieť, lietadlo malo pokazenú hydrauliku, bola panika," opisuje klient cestovky Róbert. Slováci údajne čakali v tranzitnej miestnosti niekoľko hodín. Bola asi polnoc. Medzi cetujúcimi boli tehotné ženy a maličké deti.
Catering zabezpečuje letisko
"Šesť hodín bez jedla, bez pitia až keď sa začalo biť do steny, že pomoc," dodáva Róbert. Keď tehotná žena takmer skolabovala, zamestnanci letiska im priniesli nápoje. Ak prejdete check-in zónou, zodpovednosť za vás preberá letecký prepravca. Ten rieši aj problémy, ku ktorým dôjde.
Cestovná kancelária si totiž letecké služby objednáva u leteckých spoločností. Pre ne zase služby zabezpečuje letisko. "Letisko má tie cateringové služby zabezpečiť, keď vie, že lietadlo neodletí," informuje prezident SACKA Stanislav Macko.
Cestujúci chcú odškodné
"Akonáhle sú klienti za check-in zónou, za flexibilné riešenie vzniknutej situácie zodpovedá letecká spoločnosť a miestna správa letísk spolu s handlingovou spoločnosťou. Nie je to inak ani na Slovensku ani v Egypte," píše sa v stanovisku CK.
Cestovka sa teda defacto zodpovednosti nezbavuje. Cestujúci, ktorí si noc na letisku bez vody a jedla prežili, majú na to iný názor. "Zavádzali nás," tvrdia. Niektorí už cestovnej kancelárii zaslali aj sťažnosti a reklamácie. "Chceme odškodné, je zákon o pokazení dovolenky nejde o večeru za 5 eur ale o to, že sme 2 dni chodili s kuframi...," dodáva klient.
Článok si môžete pozrieť aj cez iPhone či iPad vďaka novej aplikácii. ZADARMO.
ISIFA