Penzista či čierny vodič? Hrozba zvaná zájazdový autobus
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Nehodu slovenského autobusu s dovolenkármi v Rumunsku zatiaľ tamojší policatji stále vyšetrujú. Za volantom podľa svedkov nehody sedel dôchodca. Jeho zamestnávateľ tvrdí: Bol to profesionál. Inšpektori na Slovensku teraz kontrolujú autobusy, aby odhalili vodičov, ktorí za volant nepatria.
Inšpektoráty práce vyrazili na kontroly
Za haváriu autobusu v Rumunsku môže pes, ktorý šoférovi vbehol náhle do cesty. Aspoň to tvrdí cestovná kancelária. Cestujúci majú na to ale iný názor. Podľa niektorých jednoducho za volantom zaspal, podľa iných riadenie nezvládal už od samotného začiatku. Bol v dôchodcovskom veku.
Inšpektoráty práce sa preto rozhodli niektoré autobusy spolu s vodičmi skontrolovať. Akcia prebieha na celom Slovensku. Práve v tomto období totiž zvyknú tento dopravný prostriedok využiť Slováci, ktorí cestujú za dovolenkou.
"Inšpektorát práce pri predmetných kontrolách preveruje dodržiavanie maximálnych limitov, denných týždenných dôb, odpočinkov a samozrejme predpísaných prestávok v práci," potvrdil Róbert Bula z Inšpektorátu práce v Nitre.
Vodič: Ak stojíme, menej zarábame
"Povinné prestávky sú pre nás prestoje. A prestoje pre firmu znamenajú to, že ak stojíme, menej zarábame," priznal sa jeden z oslovených rumunských vodičov.
Pre vodiča autobusu sú dôležité tri nenápadné kartičky - digitálna karta vodiča, potvrdenie o jeho zdravotnej spôsobilosti a taktiež jeho psychologické vyšetrenie.
Šoféri vodičov takéto opatrenia vítajú. V prvom rade totiž ide o bezpečnosť cestujúcich ako aj samotných vodičov. "Najviac to kontrolujú Rakúšania, Nemci a Francúzi," hovorí Marián Koštál. "Voči štyrom prevádzkovateľom konáme vo veci nelegálneho zamestnávania," uzatvára Róbert Bula
.
Téme sa venuje reportér Rasťo Striško. INFORMÁCIE ONLINE TU.
ISIFA