A-tour skrachovala. Ale zájazdy predáva pokojne ďalej
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA, BANSKÁ BYSTRICA / Táto dovolenková sezóna je mimoriadne nešťastná. Krach už vyhlásili tri cestovné kancelárie TipTour, Best Choice a minulý týždeň aj - A-tour. Dostali sme avízo, že jedna z týchto kancelárií naďalej zájazdy predáva. Tak sme tam skúsili zavolať a zájazd si objednať - pozrite sa, ako to dopadlo.
Nekupujte si od A-tour zájazd
A-tour z Banskej Bystrice podľa našich informácií zájazdy predáva aj naďalej. Hoci jej vlastných klientov musela ešte minulý týždeň prepraviť domov poisťovňa.
O podivných praktikách už počuli aj v Slovenskej asociácii cestovných agentúr. "Takýto telefonát som aj ja absolvoval v piatok a odporučil som tej pani, aby v žiadnom prípade nekupovala zájazd, lebo dňom, kedy kancelária vyhlási úpadok, totiž končí predaj," hovorí prezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a agentúr Stanislav Macko.
Ak by ste si v čase oficiálneho úpadku akejkoľvek cestovnej kancelárie kúpili dovolenkový pobyt, riskovali by ste svoje peniaze. "Poistnou udalosťou sa končí aj poistenie proti úpadku. To znamená, že ak by ste si kúpili zájazd, ten už nie je chránený proti úpadku," hovorí hovorca poisťovne Gabriel Tóth.
Právnikov sme sa pýtali, či je u nás vôbec možné, aby kancelária predával zájazdy, aj keď vyhlásila úpadok. Odpoveď nás dosť prekvapila. "Pokiaľ nezačalo konkurzné konanie, môžu naďalej vykonávať svoju činnosť, ale ak sú v úpadku, štatutárni zástupcovia sa vystavujú trestnoprávnej zodpovednosti," hovorí komerčný právnik Peter Lukášek.
Kedy treba žiadať náhradu škody?
V prípade, že sa cestovné kancelárie z úpadku pozviechajú, môžu sa všetci poškodení klienti ozvať a žiadať náhradu svojej škody. "Musia spísať písomne reklamáciu, musí byť do nejakého času, odkedy sa tak stane a potom majú nárok na náhradu škody," hovorí ďalší komerčný právnik Peter Durček.
Najlepšie, čo môžete urobiť pred každou kúpou zájazdu je overiť si, či je cestovka poistená a v akej je situácii. "Tá kancelária, ktorá vyhlásila úpadok, by toto oznámenie mala mať na svojej prevádzke," povedal Macko.Problém je, že nie všetky to robia. A pri kontrole webových stránok kancelárie A-tour sme to napríklad nenašli vôbec.
Téme sa venuje reportérka Beáta Ksenzsighová. INFORMÁCIE ONLINE TU.
ISIFA