Pacient tvrdí, že záchranka pochybila. Nemocnica tvrdí opak
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
ČADCA / Pani Jesenská mala začiatkom februára obrovský strach o svojho manžela. Ten po dávnejšej operácii srdca, dostal vysoké horúčky a tak mu zavolala záchranku. Z prístupu však bola vtedy rodina zhrozená. Postup poskytnutia zdravotnej starostlivosti nakoniec prešetrovala nielen nemocnica v Čadci.
Zavolali záchranku
Prípadom sa zaoberal aj Úrad pre dohľad nad zdravotnou starostlivosťou, ten dal za pravdu kysuckej nemocnici. "Poskytnutá zdravotná starostlivosť bola poskytnutá správne," uviedol riaditeľ Kysuckej nemocnice s poliklinikou v Čadci Martin Šenfeld.
Vo februári dostal Ľudovít vysoké teploty. Nevedela si s nimi poradiť ani jeho manželka, ktorá je zdravotná sestra. Keď zavolala na linku 112, odporučili jej studené zábaly. Tie však svojmu manželovi, ktorý prekonal vážnu operáciu srdca, dať nemohla. Tie isté odporúčania dostali aj od privolanej lekárky.
Nemocnica lekárku bráni
"Pracovníčka, ktorá bola na výjazde, urobila všetko čo mohla v súlade so zákonom," uviedol riaditeľ Martin Šenfeld. "Ja si myslím že lekárka pochybila. Rešpektujem však rozhodnutie nemocnice," hovorí pacient Ľudovít Jesenský. Ľudovítova manželka, teraz pracuje v nemocnici v Čadci ako zdravotná sestra. Pochopiteľne sa o svojho manžela bála. Podnet podali preto, že sa im nepáčil prístup záchranárky a to, že Ľudovíta nevzali do nemocnice. "Nie každý výjazd, musí končiť hospitalizáciou," dodal Šenfeld.
"Asi som mal ísť za obvoďáčkou sám a na záchranku asi nemám právo," myslí si pacient. Mladá rodina závery vyšetrovania rešpektuje, no názor na prístup záchranárky nezmenia. Sú presvedčení o tom, že profesionálny zásah by mal vyzerať inak.
Článok si môžete pozrieť aj cez iPhone či iPad vďaka novej aplikácii. ZADARMO.
ISIFA