Študentov vysokých škôl prednášky nudia, chýba im prax!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Slovenským vysokým školám nastavilo zrkadlo celosvetové hodnotenie kvality univerzít, pekný pohľad to nebol. No kritikou nešetria ani študenti a ministerstvo školstva. Prednášky sú vraj nudné a študentom často nedajú viac, ako skriptá a povinná literatúra, pretože na katedrách chýbajú ľudia s praxou. Podľa odborníka by pomohol aj kurz rétoriky.
Aj podľa psychológa treba študentov zaujať
"Učiteľ dokáže udržať pozornosť žiaka tak maximálne na 20 až 30 minút a to ešte záleží na téme," vraví psychológ PhDr. Karol Kleinmann. "Nevedia meniť formu tak, aby vedeli učivo študentom správnym spôsobom predať," hovorí motivátor Peter Krištofovič.
A dodáva: "V dnešnej dobe, keď na vás útočí toľko podnetov, aj metodika prednášky by sa mala zmeniť."
"Treba tú prednášku rozkúskovať. Oživiť ju dialógom, možno nejakým videom, príkladmi z praxe - učiteľ takto získa stále nových 20 minút," dodáva psychológ.
Podľa motivátora Petra Krištofoviča by mali prednášajúci ovládať aj rétoriku. "To by mali ponúkať univerzity. Takých učiteľov, ktorí majú dostatočné odborné zázemie a zároveň dokážu skĺbiť teóriu s praxou," vraví hovorca ministerstva školstva Michal Kaliňák.
Ministerstvo školstva problém pozná, chystá zmeny
Poučka za poučkou, tisícky grafov, kriviek a rôznych teórií ešte zo žiadneho študenta neurobili experta vo svojom odbore. A práve to je Achillova päta slovenského školstva. Chýbajú nám odborníci z praxe.
Ministerstvo zmeny sľubuje už na budúci rok, keď budú vysoké školy opäť prejsť akreditačným procesom, ale s novými podmienkami. "Bude hodnotiť nielen to, koľko učiteľov je na danej katedre či fakulte, ale aj to, aké je ich odborné zázemie, aké majú skúsenosti s praxou," dodáva Kaliňák.
Téme sa venuje reportérka Dana Strculová. INFORMÁCIE ONLINE TU.
ISIFA/ilustračné