Srdce pre deti 2013. Pretože pomáhať sa má...
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Slová vedia ublížiť, ale aj liečiť... Len, ako nájsť tie najsprávnejšie slová vo chvíli, keď stojíte zoči-voči človeku, ktorému neslúži zdravie tak, ako by malo?
Ľutovanie a fňukanie chorým nepomôže
Aj známe tváre z obrazovky, ktoré sa zúčastňujú charitatívnych projektov často, sa musia veľakrát premáhať. "Väčšinou človek, ako keby nie je na to pripravený a v tej sekunde nie je veľa času na nejaké premýšľanie, ale väčšinou ja sa snažím správať tak, aby to toho človeka čo najmenej zasiahlo ten môj šok," hovorí herečka Zuzana Šebová.
Moderátor Veľkých Novín Ján Mečiar už tiež pochopil, že ľutovanie a fňukanie chorým nepomôže. Práve naopak! Ešte viac ich to zdeprimuje. "Nie je dobré klásť klásť si otázku, že prečo sa toto práve mne stalo? Skôr si treba klásť otázku, ako sa z toho dostať? Nechcem radiť, lebo to vyzerá čudne, keď človek, ktorý v podstate nemá žiadny problém, niekomu chorému radí... Skôr je lepšie pomôcť," hovorí Mečiar.
Myšlienka pochádza z Nemecka
Televízia JOJ v spolupráci s denníkom Nový Čas aj tento rok pripravuje projekt Srdce pre deti, ktorý má pomáhať. Ten je myšlienkou nemeckého novinára a zakladateľa vydavateľstva Axel Springer. Na Slovensku spoločnosť vydáva okrem iného aj denník Nový Čas.
Springer prišiel na charitatívny nápad v roku 1978. V rádiu sa dopočul, že každoročne následkom dopravných nešťastí zahynie na cestách v Nemecku takmer 1 500 detí. Na väčšine miest totiž chýbali semafory či priechody pre chodcov.
Vydavateľ Springer sa rozhodol, že to tak nenechá a do veci zaangažoval denník Bild. A ukázalo sa, že práve sila najväčšieho tlačeného média v Európe môže ľudí zmobilizovať pre dobrú vec.
Staňte sa fanúšikom spravodajstva TV JOJ na sociálnej sieti FACEBOOK a vyhrajte!
TV JOJ