PRIESKUM. V práci sme nešťastní, chybu robia šéfovia
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Väčšina Slovákov sa podľa prieskumov do práce vôbec neteší. Vraj tam chodia s nechuťou a iba preto, lebo musia. Podľa všetkého tých, ktorí robia to, čo ich baví, je menšina. Ale aj takíto šťastlivci môžu občas chodiť do práce so zaťatými zubmi. Nie každý deň je radosť žiť a pracovať.
So zaťatými zubami
Až štyria z piatich pracujúcich Slovákov robia svoju prácu so zaťatými zubami. "Je tam 20 percent ľudí, ktorí svoju prácu zo srdca nenávidia. Neposunie informáciu kolegovi, neodovzdá papier z porady, neodporučí klientovi službu," hovorí Lýdia Sirotová, riaditeľka spoločnosti Happy Company.
Lepšia nejaká práca, než žiadna. Treba predsa platiť hypotéku a účty. To je hlavný dôvod, prečo ostávame aj v takej práci, v ktorej vôbec nie sme šťastní. "Firmy a ľudia fungujú iba na 20 percent svojho potenciálu," tvrdí Sirotová.
Prečo zostávate v práci, v ktorej nie ste šťastný/á?
Odpoveď | percentá |
---|---|
Lepšia je takáto práca, než žiadna | 41 % |
Ešte chvíľu počkám a odídem | 18 % |
Nemám rád/rada zmeny | 14 % |
Verím, že tu urobím kariéru | 12 % |
Verím, že sa to tu zmení | 9 % |
Neviem | 6 % |
Zdroj: TV JOJ
Viacerí chcú pochvalu od šéfa
A pritom nie vždy platí, že šťastný zamestnanec rovná sa vyšší plat. Viacerých by potešila aj pochvala od šéfa. To, že efektívnejšie pracuje šťastný zamestnanec už, zdá sa, zamestnávatelia začínajú chápať. "Firmy si začínajú objednávať služby, ktoré súvisia so zlepšovaním firemnej kultúry, vzdelávaním zamestnancov," hovorí obchodný riaditeľ personálnej agentúre Michal Duška.
Zuzana sa vo svojej práci iba usmieva. Vytvárať úsmevy aj na tvárach svojich kolegov má dokonca v náplni práce. "Starám sa o to, aby mali rovnomerne vyťažený celý deň. Robíme im rôzne prekvapenia, oslavy. Zvykneme ich uniesť, keď majú veľa práce," hovorí Zuzana Szaboóvá, hapiness manager.
Aj správna farba oblečenia je dôležitá
"Tá partia funguje aj po práci a to je super," hovorí Michal Pastier, kreatívny riaditeľ firmy. Nezištná pomoc kolegovi, šípky, hokej, občas spoločná pizza v práci, či dokonca správne farby oblečenia.
Toto všetko vraj podľa odborníkov funguje. "Táto radosť z týchto odtieňov už je viditeľná. Nemusí to byť iba žltá. Môže byť aj béžová, modrá. To sú farby, ktoré môžu vytvoriť pozitívny dojem aj na iných ľudí," hovorí Dagmar Gabulová, styling konzultantka.