Nakupovanie cez internet. Európska komisia chystá zmeny
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Aj vy ste sa už nechali "oblafnúť"? Nákup zo zahraničných internetových stránok nemusí byť vždy výhra. Môže vám prísť poškodená zásielka alebo horšie - nepríde vám nič. Európska komisia sa preto rozhodla ísť internetovým špekulantom tvrdo po krku!
Bude sa to riešiť písomne, bez advokáta
Objednali ste si niečo zo zahraničia a nič vám neprišlo? Prípadne tovar, ktorý vám prišiel, bol poškodený? Podľa nových pravidiel by ste už nemali ťahať za kratší koniec. "Celé sa to bude riešiť písomne, nebudete potrebovať advokáta," informovala Ingrid Ludviková zo Zastúpenia Európskej Komisie na Slovensku.
Ak sa s predávajúcim nedohodnete, neostane vám nič iné len súd a to sa naň nebudete musieť ani len dostaviť. Všetko vyrieši jediný papier, ktorý nájdete na stránke Európskej komisie.
"Na miestny súd môžete podať návrh na konanie s nízkou hodnotou sporu a takto súdnou cestou sa to písomne všetko vyrieši," dodáva Ludviková.
Niekoľkoročné súdne ťahanice sa tak podľa Európskej komisie skrátia na niekoľkomesačné. Veď aj podľa Spotrebiteľského centra nie je na Slovensku ničím výnimočným, keď mnohé spory trvajú roky.
"Podľa našich skúseností rozhodovanie súdov v spotrebiteľských veciach trvajú približne 1 - 3 roky, záleží samozrejme na tom, aké je dôkazné bremeno spotrebiteľa a aký je odporca," vraví Miroslav Antoňák zo Spotrebiteľského centra.
A chystajú sa aj ďalšie zmeny...
Tieto takzvané spory s nízkou hodnotou sporu majú však momentálne jednu podmienku. Hodnota tovaru nesmie byť vyššia ako 2000 eur. A to sa pre veľký úspech tohto konania má v blízkej dobe zmeniť. "Vrchná hranica hodnoty sporu stúpne z 2000 eur na 10 000 eur," uzavrela Ludviková. Viac informácií aj na stránke europskenoviny.sk.