Starý most končí, začala sa rekonštrukcia!
Máte vypnuté reklamy
Vďaka financiám z reklamy prinášame kvalitné a objektívne informácie. Povoľte si prosím zobrazovanie reklamy na našom webe. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.
BRATISLAVA / Bratislavský Starý most má svoje dni zrátané. Dnešným dňom starý železný most, konkrétne jeho železná konštrukcia, doslúžil svojmu pôvodnému účelu. Bude rozobratý a na pôvodných podporných pilieroch postavia nový most. Historicky ide už o tretiu konštrukciu, ktorá na pôvodnom mieste vznikne. Hlavným účelom je to, aby po moste mohli do bratislavskej Petržalky jazdiť električky.
Rozšírenie električkovej dopravy
Bratislavský Starý most v pondelok začali rozoberať. Eurokomisár pre regionálny rozvoj Johannes Hahn, minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek a primátor Bratislavy Milan Ftáčnik symbolicky odkrútili prvé tri matice z jeho oceľovej konštrukcie.
"Projekt na jednej strane znamená rekonštrukciu mosta, no rovnako znamená aj rozširovanie električkovej dopravy v Bratislave. Vnímam tento projekt, ako dôležitý signál, že mesto to s podporou verejnej dopravy myslí vážne," povedal Ftáčnik.
Nový pilier
Eurokomisár Hahn zdôraznil, že vybudovanie mosta prispeje k dunajskej stratégii a zároveň pripomenul, že 85 percent z celkových investičných nákladov, 75 miliónov eur, bude financovať Európska únia. Minister dopravy Počiatek verí, že o dva roky sa stane rekonštruovaný most základom zmodernizovaného dopravného systému.
Zhotoviteľ stavby, konzorcium na čele so spoločnosťou Eurovia SK, plánuje most rozoberať počas celého zimného obdobia. Po odstránení konštrukcie začnú upravovať spodnú stavbu mosta, teda piliere. Dva piliere, ktoré v súčasnosti podopierajú most, zbúrajú, a namiesto nich vybudujú jeden nový.
Jar 2014
Súčasná vzdialenosť 90 metrov pre preplávanie lodí medzi pilótami sa zmení pri novej konštrukcii na 135 metrov. Nový Starý most plánuje konzorcium začať montovať na petržalskom brehu Dunaja na jar 2014. Potom ho budú postupne nasúvať z petržalskej strany ponad koryto rieky.
Starý most zrekonštruuje Združenie MHD - STARÝ MOST, ktoré mesto vybralo vo verejnom obstarávaní, a je zložené z firiem Eurovia SK, Eurovia CS a SMP CZ. Zmluvu o dielo na rekonštrukciu Starého mosta a vybudovanie električkovej trate do Petržalky podpísalo mesto s predstaviteľmi konzorcia ešte 22. októbra.
Prvá etapa
Rekonštrukcia Starého mosta je spolu s vybudovaním električkovej trate zo Šafárikovho námestie po Bosákovu súčasťou prvej etapy budovania Nosného dopravného systému v Bratislave. Jednou z podmienok na čerpanie nenávratného príspevku je, že Starý most i električková trať Šafárikovo námestie - Bosákova musia byť hotové do konca roka 2015.
Téme sa venuje reportér Rasťo Striško. INFORMÁCIE ONLINE TU.
ISIFA